Hello world! Zin in lekker en gezond eten?


 

Jeetje, wéér een nieuw blog over eten? Dat is toch niets nieuws? Toch wel! Lekker eten met een gluten- en/of lactose intolerantie hoeft helemaal niet moeilijk, ingewikkeld of duur te zijn.

Wist je trouwens dat 70% van de wereldbevolking intolerant is voor koemelk? En in Nederland hebben wij dat jaren “de witte motor” genoemd. En wist je dat een groot deel van de Nederlandse bevolking last heeft van PDS, een verzamelnaam voor alles waar de medische wereld niet achter kan komen, maar waar je enorme darmkrampen van krijgt? Van beiden heb ik last, en toch eet ik elke avond een heerlijke maaltijd!

Het speelde al zo lang door mijn hoofd, en nu ben ik gewoon maar eens begonnen. Een blog over een van mijn grootste passies: eten koken, en natuurlijk opeten. Daar zijn er al honderden van, maar toch ben ik ervan overtuigd dat deze een beetje anders is. Veel van mijn gerechten maak ik inmiddels lactose en/of glutenvrij. Mijn darmen en maag hebben me dit opgelegd, maar ik vertik het om niet lekker te eten, dus in alle hoeken en gaten ben ik op zoek gegaan naar recepten en producten die lekker, zo niet lekkerder zijn en toch goed te verdragen zijn. Van verschillende mensen heb ik begrepen dat deze manier van eten ook een stuk gezonder blijkt te zijn, dus twee vliegen in 1 klap! Mijn beste recepten en de lekkerste producten die ik gevonden heb wil ik graag met jullie delen, zodat jullie er ook van kunnen genieten! De recepten zullen in categorieën ingedeeld worden waardoor het gemakkelijk zoeken is.

Nu ben ik eigenlijk wel erg benieuwd of jullie op mijn blog zitten te wachten, dus als je de poll in wilt vullen, heel graag!

Groeten Jude

 

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

