Galerij

Dit zou je eens moeten ruiken! – Aubergineschotel met (zelfgebakken) brood


Een van mijn lekkerste recepten voor een doordeweekse dag, supersimpel en weinig werk. Ideaal om in te vriezen voor als je een dag geen zin hebt om te koken. Het ziet er een beetje prutterig uit, en dat is ook zo, maar je zou het eens moeten ruiken: kaneel, komijn en cayennepeper, ik ruik Marokko! Toch jammer dat je geuren niet kan overbrengen op internet.

Als ik na mijn werk wil gaan hardlopen kneed ik even snel het brooddeeg, ga hardlopen, kneed het nog een keer, gooi de ingrediënten voor de aubergineschotel in de pan en laat het sudderen, brooddeeg in de oven, zelf onder de douche, en daarna lekker eten!

Gluten- en lactosevrij
Supersimpel/Lekker snel

Voor de aubergineschotel (2 van zulke borden als op de foto):

  • 2 aubergines, in stukjes
  • 2 tomaten, in stukjes
  • olijfolie
  • 2 sjalotjes, fijngesneden
  • 2 teentjes knoflook, fijngesneden
  • Volle theelepel kaneel
  • Volle theelepel komijn
  • Afgestreken theelepel cayennepeper (voor een lichte bite, voor meer bite, meer peper of chilipeper)
  • 200 ml tuinkruidenbouillon

Bereiding:

  1. fruit ui, sjalotjes, kaneel, komijn en cayennepeper in de olijfolie in een hapjespan
  2. Voeg aubergine en tomaat toe en schep om
  3. Voeg bouillon toe en laat sudderen tot aubergine zacht is en bouillon verdampt (15-30 min)

Ik weet het, niet het mooist uitziende gerecht, maar nogmaals: you should smell it!

Dit gerecht tarwevrij: Serveer met zelfgebakken of geroosterd speltbrood (ik ben nog op zoek naar een echt lekker recept)

Dit gerecht glutenvrij: Serveer met glutenvrij geroosterd brood of zelfgebakken naan en gebruik Knorr drinkbouillon (zonder tarwe)

Dit gerecht lactosevrij: afhankelijk van de heftigheid van je intolerantie, gebruik Knorr drinkbouillon (geen kans op sporen van melk)

Dit gerecht zonder intolerantie: serveer met zelfgebakken brood met abrikozen en walnoten (recept volgt)

En? Heb ik gelijk? Dat ruikt toch geweldig?

3 reacties op “Dit zou je eens moeten ruiken! – Aubergineschotel met (zelfgebakken) brood

  1. Pingback: Jude’s Diner wint Liebster Award! | Jude's Diner

  2. Pingback: Glutenvrije blogweek – wat mis ik het meest? | Jude's Diner

  3. Pingback: Glutenvrije blogweek – mijn favoriete recept | Jude's Diner

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

