Allemaal naalden….


Vorig jaar ben ik het maar eens in de alternatieve geneeswijzen gaan zoeken. Een vriendin van mij had hele goede ervaringen met een acupuncturist tijdens haar zwangerschap. Baat het niet dan schaadt het niet, bedacht ik. De eerste naald die de acupuncturist bij mij zette, bracht een elektrische schok teweeg in mijn been waar ik zo van schrok dat ik moeite had met verder nog te ontspannen. Ik ben een aantal keer bij haar geweest, maar die eerste heftige reactie kwam niet meer terug. Voor mijn gevoel gebeurde er vrij weinig door het zetten van de naalden, alleen voelde ik me een stuk energieker als ik bij haar wegging. Of dat door de naalden kwam of door het halve uur dat ik verplicht was op een bank te liggen, en dus te ontspannen, weet ik eigenlijk niet. Een half uurtje ontspannen is natuurlijk ook helemaal niet verkeerd, maar op deze manier wel een beetje prijzig ;).

Naast de acupunctuur gaf Ineke mij ook voedingsadviezen waar ik heel erg veel aan heb gehad. Ik had in het begin echt heel veel moeite bepaalde producten (kaas!!!) te laten staan, maar na een aantal keer streng doch rechtvaardig daarop aangesproken te zijn, hield ik me braaf aan de verschillende diëten. Met de behandelingen ben ik gestopt, maar de voedingsadviezen gebruik ik nog steeds en hebben me gebracht waar ik nu ben: met een stuk minder klachten (ik wil nog wel eens zondigen) en een grote dosis creativiteit en energie om ervoor te zorgen dat ik koken en eten leuk en lekker blijf vinden. Misschien nog wel leuker dan eerst!

Voor wie met klachten rondloopt (welke klachten dan ook) en wil kijken of acupunctuur in combinatie met voedingsaanpassing iets voor hem/haar is, kan ik Ineke van harte aanbevelen. Ze houdt praktijk in Den Haag en Amsterdam. Stuur me een berichtje mocht je haar contactgegevens willen hebben.

Morgen weer een nieuw recept, op dit moment mijn favoriet: paddenstoelensoep, aangepast op het seizoen, dus het hele jaar door op tafel te zetten!

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

