Little Buddha in Amsterdam – redelijk geslaagd


Het is eigenlijk te mooi weer om achter de computer te kruipen, maar ik wilde toch even mijn ervaringen bij Little Buddha in Amsterdam met jullie delen. Dus zit ik nu met mijn laptop op schoot lekker in het zonnetje op mijn terras.

Gisteravond was echt een geweldige avond, maar dat is eigenlijk standaard het geval met de meiden waar ik een aantal jaar mee heb samengewerkt bij De Telefoongids. We zien elkaar niet heel regelmatig, dus hebben genoeg te vertellen om een avond vol te kletsen. Aan de sfeer met mijn tafelgenoten lag het gisteren dus zeker niet, maar Little Buddha is voor mij niet echt voor herhaling vatbaar. Het eten was heel goed, zelfs met voedselintolerantie, maar de sfeer die het restaurant uitstraalt is het niet helemaal voor mij. Het begint er al mee dat het heel erg groot is, met een immense Buddha in het midden, terwijl de naam van het restaurant toch echt iets anders impliceert. Maar goed, de inrichting is Oosters en qua thema best geslaagd. Het bedienend personeel is aardig en voorkomend, maar op een of andere manier gaven ze mij het gevoel alsof zij een ander accent voordeden dan dat ze eigenlijk normaal gesproken hebben. En de rest van de clientèle is op zijn zachtst gezegd niet helemaal ‘my cup of tea’, op zijn hardst gezegd dubieus.

Maar ik zou het over het eten hebben. Zoals gezegd is het een Oosters georiënteerd restaurant en ingericht op “shared dining” zoals ze dat zo mooi zeiden, tapas-style zou ik zeggen. De helft van de kaart wordt in beslag genomen door sushi mogelijkheden, de andere helft door voorgerechten, hoofdgerechten en bijgerechten. Wij hebben gekozen voor het delen van 6 voorgerechten en 3 samengestelde assortimenten sushi en sashimi als hoofdgerecht. Van de 6 voorgerechten waren er 2 gluten- en lactosevrij (Wagyu Beef en BBQ pork chops) en die waren zeer smakelijk en zeker aan te raden. Van de sushi en sashimi kon ik alles eten en daar heb ik me dan ook flink aan tegoed gedaan, behalve de sashimi van octopus, niemand van ons zat daar echt op te wachten ;).

Qua eten dus zeer geslaagd, ook met voedselintolerantie. Het bedienend personeel heeft veel verstand van de ingrediënten waardoor ze je goed kunnen adviseren. Inmiddels een test van mij om de manier van koken te checken is te vragen of de mayonaise zelfgemaakt is, in dit restaurant helaas niet.

Het eten was zeer smakelijk, we waren €60 pp kwijt voor voor, hoofd, scroppino, koffie/thee en wijn (eigenlijk meer, want vanochtend bedacht ik me dat ze volgens mij een fles wijn vergeten zijn te berekenen). Maar de sfeer doet echt afbreuk aan de rest, dus deze keuken in een andere entourage zou mij zeker doen terugkeren!

Wagyu Beef en BBQ pork chops op de voorgrond, beiden gluten- en lactosevrij en heerlijk!!

door Jude's Diner Geplaatst in Uit eten

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

