Mej. Janssen in Utrecht – uit eten


Gisteren ben ik lekker in Utrecht uit eten gegaan. Sinds mijn ontdekking van dinnersite.nl, check ik die eerst voordat ik een restaurantje ga zoeken. Tot nu toe geven de restaurants bij mijn telefoontje inderdaad aan lactosevrij en glutenvrij te kunnen serveren. Maar of ze dit ook echt kunnen is altijd even afwachten. Doordat ik zelf graag in de keuken sta, creatief met koken ben en van lekker eten hou, ben ik wel heel erg kieskeurig geworden merk ik.

Mej. Janssen krijgt van mij een beoordeling “prima prijs/kwaliteitverhouding but nothing special”. Er is veel keuze van de kaart, maar kies je iets waar van oorsprong gluten of lactose in zit, dan halen ze bijvoorbeeld gewoon dat sausje eruit. Er wordt geen alternatief geboden. Mijn voorgerecht van 3 visjes met saus van mierikswortel kreeg ik dus zonder mierikswortel, nu zitten er in mierikswortel natuurlijk melkbestanddelen maar het was fijn geweest als ze me een alternatief sausje hadden geboden. Mijn biefstukje met champignonroomsaus kreeg ik gewoon met alleen de champignons. De frietjes en mayo kon ik gelukkig eten dus daar heb ik van zitten smullen. Dus ja, je kunt er glutenvrij en lactosevrij eten, maar iets meer moeite voor het alternatief zou erg gewaardeerd zijn.

En eerlijk gezegd, was het biefstukje best een beetje taai…. niet een van de beste ervaringen, maar de prijs was er dan ook wel naar. En aan de Utrechtse gracht op de werf smaakt alles beter ;). Het bedienend personeel was overigens erg vriendelijk en behulpzaam, dat mag wel gezegd worden!

2 reacties op “Mej. Janssen in Utrecht – uit eten

  1. Ik vond het daar super! Ik kreeg wel een alternatief sausje. Misschien omdat het rustig was die dag, of misschien omdat ze toch wat vooruit zijn gegaan in ongeveer een jaar (ik ben namelijk in juni 2013 geweest).

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

