Brasserie de Badmeester in Wassenaar, dineren met een prachtig uitzicht


Bovenop het duin aan de Wassenaarseslag kijkt Brasserie de Badmeester uit over het strand en de zee. Wat een prachtige ligging! En helemaal als de zon en de wolken een mooi samenspel hebben is het uitzicht onvergetelijk. We kwamen aanrijden met een prachtige zonsondergang, een mooi cadeautje na een dag hard werken. Een maand geleden hadden we lekker buiten op het terras kunnen genieten, nu hebben we lekker cosy binnen gezeten, dat heeft toch ook wel weer wat vind ik. Net als dat het eerder donker wordt en je weer kaarsjes aan wilt steken (en aan de rode wijn omdat wit toch echt te koud is voor zo’n koukleum als ik 😉 ).

Maar ik dwaal af. Ik heb echt heerlijk gegeten bij Brasserie de Badmeester, glutenvrij en koemelkvrij (oeps, bedenk me nu dat ik lactosevrij heb getweet, dat is dus niet zo, maar het kan wel!). Er is daar genoeg creativiteit aanwezig om voor elke gang iets te bedenken dat ik wel kon eten. Tuurlijk ben ik bevooroordeeld omdat de eigenaresse een vriendin van me is, en hebben ze extra hun best gedaan omdat ik het was, maar ze hebben mij ook weer als proefkonijn kunnen gebruiken mbt de mogelijkheden. Dus dat komt helemaal goed, mocht je daar willen eten en je hebt last van een of andere voedselintolerantie, daar ben ik van overtuigd!

Als voorgerecht had ik warme geitenkaas omwikkeld met krokante prosciutto (geloof ik…iig een bijzonder lekkere ham) met een salade met lichte dressing. Voor het hoofdgerecht koos ik voor de onbeperkte gamba’s, daar ben ik echt dol op. Omdat ik geen dipsausje erbij kon hebben, hebben ze de ruggetjes opengemaakt voor het marineren, zodat dit goed kon mengen met de gamba’s en deze de smaak konden overnemen, heel goed gelukt! De frietjes werden in een aparte frituur gebakken, alleen de mayonaise mocht ik niet. Maar de frietjes waren heerlijk krokant dus dat miste ik niet (mijn vriendinnen vonden mijn frietjes zelfs lekkerder dan die van hen ;)).

Ik ga er meestal al wel vanuit dat ik geen toetje kan eten, maar wederom had de kok iets bedacht waardoor ook ik kon smullen! Appelpartjes licht gecarameliseerd met calvados, suiker en kaneel, en een heerlijk bakje vers fruit, genieten!

Een nieuwe aanrader van mij in restaurantland dus, wat niets met mijn vriendschap te maken heeft, maar alles met de persoonlijke aandacht die gegeven wordt en de moeite die overduidelijk genomen wordt om er voor iedere gast een mooie avond van te maken.

Oh, en mocht je nog naar de musical “Soldaat van Oranje” gaan, daar ligt het vlakbij dus een mooie plek om van tevoren een hapje te eten. Op vertoon van je entreekaartjes krijg je 10% korting op de dinerrekening.

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

