Roerbak-spinazie met gegrilde geitenkaas en bacon


Mijn supermarkt verkoopt van die enorm grote zakken spinazie, dat ik me vaak afvraag hoe ik dat nu weer op krijg. Uiteindelijk slinkt het natuurlijk heel erg, maar dan nog is het veel. Gelukkig kun je met deze groente echt allerlei verschillende gerechten maken, dat je eigenlijk niet eens merkt dat je de hele week spinazie eet. Vanavond dus de eerste in de serie “spinazie”, een lekkere roerbakversie die je als voor- of bijgerecht kunt serveren, of gewoon lekker met een geroosterd broodje als simpel hoofdgerecht klaar maakt.

Gluten- en koemelkvrij
Supersimpel/Lekker snel

Ingrediënten per persoon (voor bijgerecht)

  • 250 g spinazie
  • 2 kleine rondjes geitenkaas
  • 3 plakken bacon
  • 10 olijven, gehalveerd
  • 3 zongedroogde tomaatjes, in stukjes
  • Wild garlic mix (van de failliete Oil&Vinegar) of een andere lekkere mix met Italiaanse kruiden

De bereiding:

  1. Zet de geitenkaasjes 15 min. onder de gril, of totdat ze een beetje bruin zijn
  2. Bak de bacon in een koekenpan lekker knapperig
  3. Was de spinazie en verwijder de steeltjes. Roerbak in een wok of hapjespan
  4. Voeg de bacon, zongedroogde tomaatjes en kruidenmix toe en roer goed door
  5. Schep het mengsel over in diepe eenpersoonsborden (zo min mogelijk vocht meenemen) en leg de geitenkaas en bacon er bovenop
  6. Ik moet alleen nog iets vinden op dat rare gevoel van mijn tanden na het eten van spinazie….iemand tips?

Roerbak-spinazie met gegrilde geitenkaas en bacon

7 reacties op “Roerbak-spinazie met gegrilde geitenkaas en bacon

  1. Pingback: Kaasjes! Van de geit, en van Bettine (kun je winnen!) | Jude's Diner

  2. Wij vonden het erg lekker, en het vulde goed mijn maag,
    Maak je alle recepten gebaseerd voor 1 persoon?
    Ik ben erg blij met jou site , want wij zijn nl. 2 maanden geleden begonnen om tarwevrij te gaan eten, en het bevalt ons erg goed , zeker voor mij , ik heb nl, een
    Spastische darm, en sindsdien veel minder darmklachten.
    Groetjes Wil

    • Dag Wil,

      Fijn te horen dat je blij bent met mijn site! Mijn gerechten zijn niet altijd voor 1 persoon. Indien nodig schrijf ik erbij voor hoeveel personen het is, al vind ik dat heel lastig inschatten. Ik eet soms in mijn eentje een portie voor 2 op….en een ander eet maar weer de helft.

      Goed te horen dat je klachten ook echt minder worden! Dat maakt het nog leuker om lekker te koken toch? Veel kookplezier hier!

      Groetjes Jude

  3. Voor het eerst een recept uitgeprobeerd van Jude’s diner, terwijl ik niet eens een voedselintolerantie heb; en dat smaakt naar meer! Het is zoals beloofd super simpel/lekker snel en wat mij betreft dus super lekker 🙂

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

