’s avonds na werk direct door en geen tijd om te eten


Iets wat ik zelf erg onhandig vind wanneer je last hebt van intolerantie, is het feit dat een frietje, een pizzapunt of een pasta’tje bij Julia’s niet echt tot de mogelijkheden behoort. Vanaf vandaag ben ik met een studie NimaB Consumentenmarketing begonnen waarbij ik elke woensdag om 19 uur les heb in Amsterdam. Ik werk in Hoofddorp en woon in Haarlem. Thuis langsgaan voor een snelle hap zit er dus ook niet in….

Het vergt wat organisatie (en gelukkig is organiseren my middle name) maar ik probeer altijd de avond tevoren iets klaar te maken wat ik dan ’s middags als lunch kan eten. Op kantoor is het mogelijk om dingen op te warmen dus dat maakt het aantal mogelijke gerechten een stuk groter. Soep is natuurlijk ideaal, die kun je ook in de vriezer bewaren en ’s ochtends mee naar kantoor nemen (zorg wel voor een plastic zakje eromheen, anders wordt je tas zo nat), maar mijn favoriet is een flinke maaltijdsalade. Dus gisteravond heb ik een lekkere salade met spinazie en gerookte kip gemaakt (recept volgt) en een grote bak meegenomen naar kantoor. De dressing doe ik in een apart potje anders wordt je salade zo soppig en zacht. Achter mijn bureautje heb ik heerlijk de hele bak naar binnen gewerkt en vervolgens ben ik op pad gegaan naar “school”. Tussendoor nog wat boterhammen (die ik normaal als lunch eet) en fruit en ik heb weer een gezonde dag achter de rug.

Het heeft ook wel voordelen hoor, die intolerantie. Mij zie je nooit meer bij de Smullers een vette hap halen, ik zit een stuk strakker in mijn vel ;). Al snak ik best wel eens naar zo’n lekkere kaassoufflé, je mag jezelf best wel eens verwennen vind ik, dus daarvoor ga ik op zoek naar andere dingen (chocolade!!!). (Het water loopt me in de mond nu ik het over die kaassoufflé heb)

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

