Galerij

Lunchen bij In den Swarten Hondt


Vanmiddag ging ik tijdens een excursiedag met mijn collega’s lekker lunchen bij In den Swarten Hondt in Haarlem, een bijzonder restaurant omdat dit de oudste horecagelegenheid is in Haarlem. Maar nog bijzonderder aangezien zij een werkplek bieden aan mensen met een lichte verstandelijke beperking.

Ik heb hier voordat ik van mijn intolerantie wist een keertje ’s avonds gegeten en dat was erg lekker. Nu hadden we van te voren aangegeven dat ik gluten- en koemelkvrij moest eten. De tomatensoep was erg lekker, maar het broodje geitenkaas daarna vond ik erg tegenvallen. Het brood was erg droog dus dat heb ik niet opgegeten. Van de salade en de geitenkaas kon ik wel weer erg genieten, ware het niet dat ik bij mijn collega’s appelstroop en lekkere pitten en zaden ontdekte die bij mij waren weggelaten. Juist dat soort kleine dingen maken je eten bijzonder, helemaal als je bepaalde ingrediënten niet mag eten. Helaas, de keuken bij In den Swarten Hondt moet nog veel leren over eten met een intolerantie.

 

 

3 reacties op “Lunchen bij In den Swarten Hondt

  1. Pingback: Jude's Diner

  2. Misschien een paar tips geven 🙂 Is altijd handig! Vaak is het geen onwil maar gebrek aan kennis. Het is een uitdaging om juist gasten met een dieet (allergie/intolerantie) het naar hun zin te maken. Helaas is het soms toch best lastig om precies te weten wat wel/niet mag. Ik had veel aan een lijst met producten die je juist wel mag 🙂

    • Dank voor de tip, ga ik in een volgende post aandacht aan besteden. Maar wat ik niet begrijp is dat een kok je brood voorschotelt dat hij duidelijk niet zelf heeft geproefd. Een beetje zelfrespecterend kok wil toch weten wat hij zijn gasten voorschotelt?

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

