Galerij

To blog or not to blog – overpeinzingen van een blogger


Een paar maanden geleden ben ik begonnen met dit blog. Omdat ik aan het worstelen was geweest (soms nog steeds) met wat ik kan eten door mijn intolerantie. Ik dacht als ik moeite heb met het vinden van lekker eten, dan zullen er toch nog veel meer mensen in hetzelfde schuitje zitten? En ik vind het ook ontzettend leuk! Ik heb gewoon een voordeel gemaakt uit een nadeel, lekker koken en eten en dat delen met mensen. Het liefst sta ik de hele dag in de keuken, daar kan ik echt van genieten!

Maar wanneer is je blog nou succesvol? Wanneer breng je toegevoegde waarde en heeft al je inspanning dus nut? Uiteindelijk wil je natuurlijk dat andere mensen je gerechten ook proberen en weer genieten van eten. Ik zie de bezoekersaantallen licht groeien, mijn blog wordt langzamerhand steeds meer gevonden via search engines en niet alleen door mijn lieve vrienden van Facebook. Ook het aantal volgers via twitter groeit gestaag, maar de vraag is: zijn dat volgers die wat aan jouw berichten hebben, of willen ze eigenlijk aan jou verdienen? Zo heb ik bijvoorbeeld een volger die ondersteuning biedt bij het bouwen van websites en een bedrijf dat Horeca-apparatuur verkoopt. Hebben zij een intolerantie of krijg ik straks aanbiedingen op mijn twitteradres? Ik weet het gewoon niet!

Dus ik zit de laatste tijd een beetje te tobben, dit blog is geweldig leuk om te doen, maar vergt ook heel veel tijd naast een baan en een studie. “Moet ik er wel mee doorgaan?” want wat ik een beetje mis is de interactie, reacties van mensen die recepten hebben geprobeerd, reacties op de nieuwe layout, mensen die tips geven. Ik weet wel dat dat soort dingen tijd nodig hebben, maar toch….

En toen kwam gisteren ineens een berichtje van Sofie (je moet even naar beneden scrollen) dat mij even stil maakt met haar “dankje dankje dankje”. Daar doe je het dus voor! Het helpen van mensen die tegen dezelfde bergen aanlopen als ik. Dus toch maar doorgaan?

2 reacties op “To blog or not to blog – overpeinzingen van een blogger

  1. Ja, doorgaan!
    Maar doe het vooral omdat je het zelf leuk vind. Omdat het jou op weg brengt tot een gezond en lekker dieet.
    En natuurlijk is het leuk als je anderen ook kan helpen, als je reactie krijgt op je blogs. En natuurlijk maakt het het (veel) leuker als je weet dat jouw blogs gelezen worden. Maar daarvoor moet je het niet doen…

    Ik blijf jouw blog in ieder geval volgen (en zal regelmatig reageren ;-)!

    • Hi Mirjam, dank voor je reactie! Het belangrijkste is inderdaad het leuk vinden, ik vind het ontzettend leuk om te doen, maar als er niemand kijkt, kan ik net zo goed een eigen receptenboekje maken….daarmee bereik ik dan voor mezelf het zelfde. Maar het aantal views groeit, dus ik ga er voorlopig zeker mee door! Dank voor het volgen en het meedenken!

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

