Galerij

Progressie in het onderzoek naar lekker glutenvrij brood


Begin november heb ik een blogpost geschreven over glutenvrij brood en mijn zoektocht naar lekker en bewaarbare versies. De story continues!!

Inmiddels heb ik de twee recepten geprobeerd die ik via een volger op twitter had gekregen, maar daar werd ik echt niet vrolijker van helaas. Het deeg rees nauwelijks dus het brood werd een vaste klomp zonder veel smaak. Jammer!

Een andere optie was Rimboemeel van Le Poole, daar zit echter melkpoeder in dus die kan ik niet uitproberen. Volgens diezelfde volger is het echter een hele goede optie! Dus ik wilde hem hier wel graag nog melden.

Bij Specktakel in Haarlem had ik destijds heel lekker geroosterd brood gegeten en via de mail gevraagd waar dat vandaan kwam. Maar kreeg helaas nooit een reactie. De aanhouder wint! Want na nog een mailtje lieten ze me weten dat zij het bij Bakkerij Gutter uit Monnickendam bestellen. Bakkerij Gutter weer gemaild en die stuurde me de volgende link: Special Food. Blijkt dat het gewoon bij heel veel supermarkten verkrijgbaar is! Maar blijkbaar wel altijd in de vriezer. Mijn volgende bezoek aan de DekaMarkt ga ik eens een onderzoekje doen in de vriezer.

To be continued…..

Eén reactie op “Progressie in het onderzoek naar lekker glutenvrij brood

  1. DekaMarkt heeft het! Het is even zoeken, maar ligt in een hoekje in de vriezer :). Heb het geroosterd in een broodrooster en het bleek toch best droog te zijn, balen! Specktakel had van die mooie roosterstrepen op het brood en daar was het niet droog. Dus moet nog even op andere manieren proberen….

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

