Galerij

Italiaanse hazelnotentaart


De eer van dit gerecht gaat geheel naar Caroline van Carolines Blog. Een superlekkere gluten- en lactosevrije taart (bij gebruik van plantaardige boter).

Gluten- en lactosevrijItaliaanse hazelnoottaart
Kleine uitdaging/Beetje inspanning

Ik ga hier dus niet het hele recept neerzetten, maar verwijs je graag naar Carolines Blog, waar alles haarfijn uitgelegd staat. Ik heb wel een paar kleine opmerkingen:

  • Ik heb hazelnoten zonder vlies gebruikt
  • Op 170° was mijn taart na 55 minuten vrij donker aan de bovenkant en van binnen nog een beetje zacht (wel erg lekker). Ik zou de oven dus lager zetten (uiteraard verschilt dit per oven)
  • Caroline geeft aan dat je met een satéprikker moet kijken of de taart gaar is….en tegelijkertijd mag je de oven niet openen omdat het een kwetsbare taart is. Volgens mij valt dat kwetsbare wel mee dus ik denk dat je de oven wel open kunt doen om te prikken, maar niet voordat de bovenkant mooi bruin is
4 reacties op “Italiaanse hazelnotentaart

  1. Ik heb ook een elektrische oven, maar die kan op hete lucht en onder-en bovenwarmte. Ik vroeg het omdat de taart bij mij helemaal niet donker werd aan de bovenkant. Iedere oven is natuurlijk ook verschillend, vandaar dat je het ook altijd in de gaten moet houden en controleren.

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

