Galerij

Perfectionist perfectioneert perfectie


20130624_204352Nee hoor, dat is een beetje overdreven, maar ik ben wel altijd aan het kijken of het me lukt om mijn recepten te verbeteren. En zeker als ik er gewoon nog niet echt enthousiast over ben. Zoals met het bladerdeeg. Die was gewoon niet luchtig en in laagjes zoals glutenvolle bladerdeeg. Maar ik heb er dus iets op gevonden! Smaakt goed en is lekker luchtig! Zie het aangepaste recept voor bladerdeeg

Ook voor de sesamballen met bonenpasta heb ik een beter recept gevonden dankzij een van mijn lezers. Hierdoor is het deeg makkelijker te vormen en minder breekbaar. Zie ook hiervoor het aangepaste recept voor sesamballetjes

Voor de pompoensoep heb ik nu de optie erbij gezet wat je moet doen wanneer je geen zin hebt om de pompoen te schillen (zoals ik ;)).

De komende tijd ga ik aan de slag met de seizoensproducten zoals amandelspijs. Dat heb ik van de zomer een keer gemaakt en was zeer lekker, maar nog wat zacht en vloeibaar. Daar kan ik een lekkere banketletter van maken en gevulde speculaas. De laatste heb ik vorig jaar geprobeerd maar die was wat droog dus daar moet ik ook nog een oplossing voor vinden. En niet te vergeten pepernoten! Ik heb laatst het boek Chocolat gelezen van Joanne Harris. Ze is zo ongeveer het hele boek bezig met chocolade maken dus de pure repen gingen er bij mij als een speer doorheen. Ik wil toch eens gaan kijken of ik niet zelf bonbons kan maken, gluten- en lactosevrij. Want in België was de keuze uitermate mager (en ik daardoor ook ;)).

Ook liggen er nog veel recepten klaar om wereldkundig gemaakt te worden, waaronder zelfgemaakte glutenvrije pasta, mosselsoep, zelfgerookte forel, kip en zalm, groene asperges met eiersaus en de lekkerste gegrilde gamba’s waarbij alle smaken samenkomen. Het water loopt me in de mond nu ik er over schrijf! Yummie!

Jude is back en laat weer van zich horen :). Tot snel!

3 reacties op “Perfectionist perfectioneert perfectie

  1. Jajajajaja! Graag!! Ik ben nu veroordeeld tot een reep pure chocolade met of zonder noten (oh en tijdelijk die van Tony’s Chocolonely met kers en meringue, Limited Edition). Let wel op, want niet alle pure chocolade is lactosevrij. Belangrijk is dat er geen weipoeder, boter (cacaoboter mag wel) oid in zit. Bij de Deka verkopen ze repen die ik mag (en lekker vind) van huismerk “De Beste”, die verkopen ze ook bij Dirk volgens mij. Let me know!!

  2. Dus in pure chocolade zitten geen gluten en geen lactose? ( lactose weet ik bijna zeker) Dan kan ik heerlijke glutenvrije en lactosevrije bonbons voor je maken met allerlei smaken vulling…. Recept heb ik eigenlijk niet basis is gesmolten chocolade envoor de vulling lactosevrije slagroom koken en chocolade erin smelten.. Smaakstof toevoegen. Belangrijkste is een goede mal en die heb ik toevallig vorige wek in brugge gekocht! En natuurlijk geduld.

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

