Galerij

Homemade kruidnootjes


Sinterklaas is er nog niet, en of zijn pieten wel mogen komen, daar zijn de meningen nog over verdeeld, maar het snoepgoed ligt al uitgebreid in de winkels. Albert Heijn verkoopt glutenvrije pepernoten, maar daar zit weer lactose in. Gluten- en lactosevrije pepernoten maken we dus gewoon zelf! Vorig jaar heb ik een test gedaan met de op internet aanwezige recepten, en ook dit jaar heb ik de nog niet geprobeerde recepten gemaakt (dat bleek er maar eentje te zijn). Mijn recept van vorig jaar vind ik nog steeds het lekkerst, dus daar ga ik de komende maanden mijn pepernoten-intake mee verzorgen. Indien je geen ei mag, is het recept van Bijzonder Smakelijk een aanrader, ik heb ipv gewone melk sojamelk gebruikt en om het deeg de juiste substantie te geven had ik 4 lepels extra nodig. Bak ze en smul ze!

Groetjes Jude

2 reacties op “Homemade kruidnootjes

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

