Galerij

Glutenvrije blogweek – een rijker leven?


Glutenvrije blogweekDeze week is het gezamenlijke glutenvrije blogweek. Negentien weblogs, zeven dagen, elke dag een ander onderwerp. Omdat we het leuk vinden en omdat we glutenvrij leven meer onder de aandacht willen brengen, samen staan we sterk, zeg maar!
Vandaag is dag 6, waarop we vertellen of ons leven verrijkt is door het niet eten van gluten. Onderaan deze blog vind je de links naar de andere weblogs.

Verrijkt, verrijkt, wat is verrijkt? Mijn leven is zeker verrijkt, maar dat komt niet alleen door glutenvrij leven, dat komt door meerdere hele mooie en minder mooie dingen die in mijn leven gebeurd zijn. Ik ben wel veel bewuster gaan eten en koken sinds ik er op let wat ik naar binnen prop. Voorheen at ik snoep en suikers aan de lopende band, haalde regelmatig een Turkse pizza af met een lading kaas en knoflooksaus (oeps, het water loopt me in de mond….) of gooide een kant en klaarmaaltijd in de pan. Dat is allemaal verleden tijd. Ik maak nu mijn eigen kant-en-klaarmaaltijden voor als ik een avondje geen zin heb om te koken en bewaar die in de vriezer. Dus alles is een stuk gezonder en met minder van die gekke E-nummers. Ik heb trouwens laatst dat boekje aangeschaft waarin je de E-nummers kunt opzoeken om te kijken hoe schadelijk ze zijn. Dat is niet handig, als je op regelmatige basis die nummers checkt eet je volgens mij straks niks meer…..

Ja, ik heb een rijk leven, maar dat komt door hoe ik ermee omga, niet door de gluten 🙂

Groetjes Jude

Benieuwd of glutenvrij leven het leven van anderen heeft verrijkt? Zij vertellen het je graag:

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

