Galerij

Fort Resort Beemster


Zaterdag was ik een heerlijk dagje de sauna in met een vriendin. Daar kan ik echt zo van genieten, lekker warm en af en toe een koud dompelbad, fantastisch!! We ontdekken graag nieuwe sauna’s dus deze keer gingen we richting de Beemster, naar Fort Resort Beemster. De sauna is volledig gevestigd in een fort en dat ziet er van buitenaf best bedompt uit. Ook wel mooi hoor, maar ik krijg gelijk wat claustrofobische gevoelens. Was gelukkig totaal niet nodig, het is een mooie, middelgrote sauna!

Maar op zo’n dag moet je natuurlijk ook eten, dus van tevoren gemaild hoe ze met mijn dieet zouden omgaan. De reactie die ik kreeg, bracht gelijk rillingen op mijn rug. Jullie zullen het wel herkennen bij de tekst “Alle gerechten kunnen wij gluten- en lactosevrij maken”. De vraag is…wat krijg je dan op je bord? Een droog stukje vlees met wat aardappeltjes? Of heb je echt keuze? Toch maar even doorgevraagd en de hernieuwde reactie was:

Graag wilde ik nog even terug komen op uw vraag.
Ik heb daarom overleg gehad met de chef. Alle gerechten die geserveerd worden kunnen op uw wensen worden afgestemd.
De sausjes en mayonaise worden bijvoorbeeld huisgemaakt en zijn dus lactose vrij. Als u het aangeeft tijdens uw diner of lunch kan de chef hier rekening mee houden en kan een heerlijke maaltijd voor u bereiden.

Dat klonk al beter dus op naar de Beemster! Na een aantal saunaatjes en dompelbaden gingen we naar het restaurant voor wat drinken en een klein hapje eten. Dat kleine hapje was echter zo groot dat we daarna niet meer hebben hoeven eten :). We namen een proeverij van 4 gerechtjes (keuze uit 5): Gravad lacks, kabeljauwrug, tamme eendenborst en biefstukreepjes. Alles met een sausje (want zelfgemaakt en dus vrij van) en glutenvrij brood. Heb voor mijn vriendin maar een paar sneetjes gewoon brood gevraagd, al was het glutenvrije brood best ok (maar meer ook niet ;P). Goed gluten- en lactosevrij dus, maar helaas was de smaak an sich nou niet zo denderend, vooral de kabeljouwrug was nogal flauw en het sausje maakte het er niet beter op. Vooral de biefstukreepjes en zalm waren lekker maar door de grote hoeveelheid ging het ons een beetje tegenstaan. Heel jammer, want het zag er goed uit.

Ik had natuurlijk mijn camera en telefoon gepakt om foto’s te maken, maar er werd mij vriendelijk verzocht die weg te doen, ivm privacy van andere gasten. Helemaal begrijpelijk maar wel jammer! Gelukkig had ik nog net een fotootje kunnen nemen voordat ze het zei:Proeverij @fortresortbeemster

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

