Happy New Year!!


Allereerst natuurlijk de allerbeste wensen voor 2014! Laten we er met zijn allen een supermooi jaar van maken!

Hoe kijk jij terug op 2013? Was het mooi? Was het zwaar? En als het zwaar was, wat heb je daarvan geleerd? Want dat is iets wat ik geleerd heb van afgelopen jaar. Hoe diep je ook zakt, je komt er hoger uit! Mijn jaar was behoorlijk pittig maar ik ben zo enorm gegroeid als mens dat ik volledig zonder spijt terug kijk op de afgelopen 365 dagen en met heel veel zin en enthousiasme ben gestart aan 2014.

Ik ben principieel tegen goede voornemens. Althans, tegen de goede voornemens waar je op 1 Jude down underjanuari mee begint. Je kunt er namelijk elke dag mee beginnen, dan pas is het écht jouw keuze om anders te gaan leven. Zo heb ik in het afgelopen jaar besloten alles zo positief mogelijk te bekijken en gelukkig te worden/zijn. Want gelukkig zijn, dat doe je zelf! Daar kan niemand je bij helpen. Althans, soms kun je hulp gebruiken bij een specifiek stukje. Zo was ik heel onzeker over mezelf en dankzij een goede psycholoog en lieve vriendinnen ben ik een groot deel van die onzekerheid kwijt, dus weer een stuk gelukkiger. En wat ik ook gemerkt heb is dat wat je geeft en uitstraalt, krijg je net zo hard terug. Ik heb een mooie groep vrienden om me heen die mij veel liefde en genegenheid geeft en met wie ik goed kan praten. Dat was een jaar geleden wel even anders….Waar mijn vroegere omschrijving “direct, op het botte af” was, krijg ik nu te horen dat ik lief ben…. een veel leukere omschrijving wat mij betreft. En dat heb ik aan mezelf te danken!

Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!

Maar genoeg sentimenteel geklets over geluk….. Even terug naar aarde. Ik wil namelijk ook nog even graag kwijt hoe trots ik ben op het succes van mijn blog! Anderhalf jaar geleden begon ik een beetje te schrijven uit frustratie tijdens mijn zoektocht naar lekker gluten- en lactosevrij eten en kijk nu eens! Elke maand groeit het aantal unieke bezoekers, inmiddels zit ik op 4,500 maandelijks en in december zelfs op 6,000! Blijkbaar voorzie ik in een behoefte, ik had echt nooit verwacht dat ik zoveel bezoekers zou trekken! Ook de reacties op mijn gerechten beginnen nu wat frequenter te worden. Wat ik heel leuk vind is dat mensen variaties op mijn gerechten maken en die vervolgens ook delen.
De volgers op Twitter en Facebook beginnen ook wat meer proporties aan te nemen. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik wel een beetje Social Media moe ben momenteel, hebben jullie dat niet? Maar dat kan ook zijn omdat november en december best drukke maanden waren met schrijven en andere dingen.

Inmiddels ben ik zelfs benaderd door bedrijven die graag willen dat ik links op mijn website plaats waarvoor ik commissie kan ontvangen. Ik ben daar nog over aan het nadenken, het is natuurlijk superleuk om financiën binnen te krijgen met mijn geklets op het web, maar ik wil ook niet mijn onafhankelijkheid opgeven. Ik ben dus op zoek naar een middenweg. Datzelfde geldt voor winacties en reviews. Op een gegeven moment zag ik de ene winactie na de andere langskomen dus ik dacht “dat moet ik ook!” Ik had zelfs al een soort deal gesloten met een leverancier. En toen bedacht ik me dat ik dat toch niet wilde doen. Twitter zag zwart van de winacties en ik wil niet iemand zijn van dertien in een dozijn. En ik wil graag dat mensen mij volgen omdat ze geïnteresseerd zijn in wat ik te vertellen heb, niet omdat ik iets leuks weggeef. Zeg nooit nooit, maar vooralsnog doe ik het duLoesjes niet. Wel heb ik met de leverancier afgesproken dat ik een review schrijf en dat mijn lezers vervolgens met korting bij hem kunnen kopen. Dat vind ik een veel leukere deal! Reviews schrijven is trouwens ook zoiets. Ik kreeg van de eerder genoemde leverancier producten toegestuurd zodat ik er iets over kan schrijven. Dat is natuurlijk hele interessante reclame voor een leverancier, dat snap ik. Maar ik ben ook een beetje sceptisch geworden toen ik op Twitter berichten langs zag komen van collega-bloggers die aan het leuren waren bij leveranciers voor proefpakketjes voor reviews. Ik ga me dan afvragen in hoeverre de reviews de echte mening van de schrijver bevatten (pfew, ben ik even blij dat de mij toegestuurde producten lekker zijn).

Tot zover mijn mijmeringen over mijn blog (er zijn er nog veel meer, maar die zal ik jullie besparen ;)). Op naar een mooi leventje in 2014, doe je mee? Wat ga jij allemaal voor leuke dingen doen?

Groetjes Jude

Ps. zo cool! Ik mag volgende week meedoen aan een workshop creatief schrijven, van niet minder dan het team van Loesje!!

4 reacties op “Happy New Year!!

  1. Wat een geweldig verhaal, zo positief, dat doet een mens goed, en wat leuk van het Loesjeteam, toevallig had ik daar vanmorgen. Over gelezen, ik vind die uitspraken zo goed . En net wat je zelf zegt, jij doet het hatstikke goed dan komt het vanzelf naar Je toe, en heb je de rest niet nodig, veel geluk in het nieuwe jaar bij het ontdekken van nieuwe dingen.
    Groetjes Wil Poot-Bakker.

  2. Leuk om te lezen en fijn dat je lekkerder in je vel zit dan voorheen! 🙂
    Wat betreft reviews en winacties e.d. ben ik het geheel met je eens, altijd eerlijk blijven! 😉

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

