Quiche van verse groenten en geitenkaas


Oh, dit was zo lekker gisteravond! Had ik gewoon in elkaar geklust tijdens het hardlopen (in mijn hoofd dus ;)). Altijd maar even afwachten of het in het echt net zo lekker is als in mijn hoofd, maar in dit geval was het nóg lekkerder! Dus hierbij het recept. Hoeveelheden zijn bij benadering want ik heb niks gewogen. Op de foto ziet het er misschien niet zo lekker uit, maar dat is het echt wel!! Ik zit met smart te wachten op het lengen van de dagen want fotograferen in het donker is echt een drama :)!

Gluten- en koemelkvrij
Supersimpel/Lekker snel (als je kant-en-klaar bladerdeeg gebruikt)
Supersimpel/Beetje inspanning (als je het bladerdeeg nog moet maken)

Ingrediënten bladerdeeg (4 personen):

  • 115 g glutenvrij meel
  • 75 g plantaardige boter, in stukjes (koud!)
  • Snufje zout
  • 50 cc koolzuurhoudend bron- of mineraalwater (koud!)Quiche met verse groenten
  • 2 druppels azijn
  • Olie in sprayvorm

Ingrediënten quiche:

  • 400 g gewassen spinazie
  • 2 bakjes champignons
  • 100 g zongedroogde tomaten
  • 100 g walnoten
  • 150 g zachte geitenkaas
  • 5 eieren

Bereiding:

  1. Maak het bladerdeeg volgens het basisrecept
  2. Terwijl het bladerdeeg ligt te rusten kun je spinazie roerbakken en laten uitlekken in een vergiet
  3. Snij de champignons in vieren en bak ze knapperig
  4. Snij de zongedroogde tomaten en walnoten kleiner indien nodig en verbrokkel de geitenkaas
  5. Verwarm de oven voor op ca. 200 °C
  6. Bekleed een ovenschaal met het bladerdeeg
  7. Kluts de eieren en meng deze met alle andere ingrediënten door elkaar
  8. Giet de mix in de ovenschaal en zet ca. 30 minuten in de oven. De quiche is klaar als het ei goed gestold is en de andere ingrediënten een beetje bubbelen

Dit is toch een ideale gezonde zondagavond maaltijd?

Extra opmerking: ik heb alles een beetje op gevoel gedaan, volgende keer als ik het weer maak zal ik beter opletten wat ik precies heb gedaan, dan kan ik het beter opschrijven. Wat ik zelf altijd vervelend vind is dat ik een recept maak van iemand en dat er totaal iets anders uitkomt dan ik op het plaatje zie. Of dat het veeeeel natter of droger is, al aangebrand voordat de kooktijd voor de helft voorbij is of dat ik het een uur langer in de oven moet laten staan. Is niet fijn….dus ik doe mijn best dat voor jullie te voorkomen!

Smakelijk en een mooie week toegewenst!

Groetjes Jude

Eén reactie op “Quiche van verse groenten en geitenkaas

  1. Pingback: Kaasjes! Van de geit, en van Bettine (kun je winnen!) | Jude's Diner

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

