Chocolademousse


Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

Vrijdag zette ik mijn vriendinnen chocolademousse voor, zelfgemaakt. Ze waren helemaal flabbergasted, want chocolademousse haal je toch gewoon in de winkel? Haha ik dus niet, want daar zit koemelk in en wellicht andere dingen die ik niet goed kan verdragen. Ik ben tegenwoordig echt van het zelf maken, en zo moeilijk is het echt niet! Dus hierbij het recept, staat met 10 minuten lekker op te stijven in de koelkast.

Gluten-, lactose- en koemelkvrij
Supersimpel/Lekker snel

Ingrediënten (ca. 4 personen):Chocolademousse

  • 55 ml melk (soja, rijst, haver, amandel)
  • 1 eidooier
  • 15 g suiker
  • 95 g bittere chocolade
  • 180 ml sojaslagroom

Bereiding:

  1. Hak de chocolade goed fijn
  2. Breng de melk aan de kook in een steelpannetje
  3. Klop de eidooier met de suiker goed los en een beetje schuimig
  4. Giet de melk rustig door het mengsel en blijf roeren
  5. Hevel het geheel weer over naar het steelpannetje, verwarm langzaam en blijf roeren
  6. Wanneer het mengsel twee keer zo dik is geworden voeg je de chocolade toe en mix je het geheel tot een egale dikke saus. Laat afkoelen
  7. Klop de slagrrom op en spatel dit door de chocoladesaus
  8. Giet de mousse in leuke schaaltjes of glaasjes en zet minstens 1 uur in de koelkast om op te stijven

??????????TIP: Leg een glas op zijn kant en spuit met een slagroomspuit de mousse erin. Na het opstijven blijft de mousse aan het glas plakken en heb je een bijzondere presentatie, zeker als je er nog slagroom bij in spuit.

Groetjes Jude

17 reacties op “Chocolademousse

  1. Pingback: Nom Nom Nom Tag & laag pitje | Jude's Diner

  2. lijk me heerlijk! ga het morgen, als mijn ouders 12,5 jaar getrouwd zijn, gelijk uitproberen te maken! Nu nog op zoek naar een lactosevrij diner recept, hihi!

  3. Pingback: Food Blog Swap | Jude's Diner

  4. Pingback: Eierkoeken! | Jude's Diner

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

