Eierkoeken!


Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

Eierkoeken, wat heb ik die gemist! Bij toeval ontdekte ik dit recept, té simpel en té lekker!

Maar Sonja Bakker zei toch dat eierkoeken gezonde tussendoortjes waren? Dan ben ik heel benieuwd hoe zij haar eierkoeken maakte, want in mijn geval zit er nog steeds een flinke hoeveelheid suiker in! Maar geen gluten of lactose, dus daar word ik ook al heel blij van :). Gewoon om lekker te snoepen dus, niet als gezond tussendoortje. Ook super om te bedekken met de chocolademousse uit mijn vorige post, daar maak je gelijk een deel van je overgebleven eierdooiers mee op…twee vliegen in een klap!

Gluten-, lactose- en koemelkvrij
Supersimpel/Lekker snelEierkoek met chocolademousse

Ingrediënten (voor een hele bakplaat):

  • 200 g eieren
  • 150 g amandelmeel
  • 150 g + 20 g suiker
  • 130 g eiwit
  • 40 g glutenvrije bloem

De bereiding:

  1. Verwarm de oven voor op 200°C
  2. Meng de eieren, het amandelmeel en de 150 g suiker door elkaar
  3. Klop in een andere (vetvrije) kom de eiwitten stijf en voeg vervolgens de 20 g suiker toe tijdens het mixen
  4. Meng de twee mixen door elkaar en voeg tenslotte de bloem toe
  5. Giet het geheel op een met bakpapier bekleedde bakplaat en bak in ca. 8 minuten gaar in de oven
  6. Wedden dat het naar eierkoek smaakt?

Groetjes Jude

16 reacties op “Eierkoeken!

  1. Nou dit gaat hem worden voor de foodblogswap! Heb er suikervije varianten van gemaakt! Zo op de foto en dan nog wachten tot het einde vd maand om hem te kunnen posten ;-(
    Maar misschien maak ik nog wel wat tot die tijd, nog wel wat andere interessante dingen gezien! 🙂

  2. Een vraagje.. Hoeveel eieren zijn het ongeveer die j nodig hebt?
    En waar kan je glutenvrij bloem vinden! Wil het ook proberen met kokosmeel!!

    • Hoi Eline,

      Een ei weegt ongeveer 50 gram, een eiwit 30 gram. Dus dat zijn ongeveer 4 hele eieren en eiwitten van bijna 5 eieren.
      Kokosmeel? Oh daar ben ik wel benieuwd naar! Geeft natuurlijk wel een hele andere smaak. Glutenvrije bloem is te krijgen bij grotere supermarkten (vaak in een schap met glutenvrije/dieetproducten) of in de natuurwinkel.

      Groetjes Jude

  3. Heerlijk en super makkelijk te maken. Ik heb de suiker vervangen door 30 gram greensweet stevia suiker. Dan is dat probleem ook meteen opgelost 🙂

  4. Pingback: Fruitige amandeltaart met vruchtencompote | Jude's Diner

  5. Pingback: Food Blog Swap | Jude's Diner

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

