Heerlijk lunchen bij Lodge 7


Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

Ik ben een paar dagen bij mijn vader. Mijn vader woont in het uiterste zuiden van Nederland, vlakbij het drielandenpunt. Voor wie daar nog nooit geweest is, het is hier MOOOOOOOI! En rustig! Dat vind ik heerlijk zo een paar dagen per maand, maar dan wil ik heel graag weer terug naar huis in het mooie westen (wat mijn vader het buitenland noemt), naar mijn katjes en de gezelligheid. Oh nee, dat zeg ik niet goed, want hier is het ook gezellig….hmmm…

Anyway, ik ben hier, bij mijn vader die de lekkerste speklapjes bakt en dat gisteren ook heel fijn heeft gedaan! En vandaag was het prachtig weer, dus dan trekken mijn vader en ik er samen op uit, wandelschoenen en gaan. Voor mij dan, want ik weet de weg niet, mijn vader wel, tenminste, dat zegt hij. Maar ik hoor hem ook wel vaak “huh?” zeggen. Dus of hij het écht weet? Ik denk het eigenlijk wel, want we komen altijd leuke terrasjes tegen en we komen altijd thuis!

Vandaag zijn we eerst bij het Hijgend Hert wat gaan drinken, dat ligt supermooi middenin de bossen aan de rand van een soort valleitje (echt “tje” dan he, stel je er niet teveel van voor). Ik zag het daar ’s zomers al helemaal vol zitten met mensen uit drielanden met grote pullen bier aan lange tafels op het terras. Supergezellig! Maar nu zaten pa en ik met zijn tweeën op dat grote terras, onder een kleedje. De rest zat veilig binnen…. Van sojamelk hadden ze nog nooit gehoord, had ik ook niet verwacht dus ging ik gewoon aan de thee. En dat was even wennen dat ik alleen een zakje Earl Grey kreeg, ik drink nooit zwarte thee! Maar ach, dat is best lekker af en toe, met wat suiker (of zat dat er al in haha?).

Maar dat wilde ik helemaal niet vertellen! Op de terugweg zijn we gestopt bij Lodge 7. Een brasserie aan de rand van het bos met een prachtig uitzicht! In eerste instantie probeerde ik iets van de kaart uit te zoeken (gluten- en koemelkvrij) maar daLodge 7t was lastig zo in mijn eentje. Dus toch maar even de dame van de bediening erbij geroepen en gevraagd of ze glutenvrij brood had. En dat had ze! In de vriezer weliswaar, maar dat maakt mij niet uit, als het maar getoast wordt zodat het niet zo droog is. Ok, nummer 1 getackled, nu nummer 2, koemelk. Ze stelde voor dat ik een salade uit zou kiezen, de broodjes waren wat lastiger. Prima eigenlijk wel, had best zin in een salade. Dus ik ging voor de bietensalade met geitenkaas en appel. En ik kreeg me toch een berg!!! Mijn vader heeft nog mee moeten eten want ik kreeg het niet op. Maar het was wel erg lekker, en het brood ook! Dat kreeg ik met olie erbij.

Dus ondanks de beperkte keuze vind ik dit toch een echte aanrader. Heb ook nog even gevraagd hoe het brood geroosterd werd in verband met kruisbesmetting. Dit doen ze onder de gril waar nooit brood en dergelijke onder gegrild wordt dus die kans is heel klein.

Mocht je dus een keertje rondwandelen in de Limburgse heuvels, wandel dan eens naar Lodge 7 in Vaals!

Groetjes Jude

2 reacties op “Heerlijk lunchen bij Lodge 7

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

