Picknick van Overvloed


De ingrediënten

Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

Ploffff….op een stoel. Best gesloopt, maar wat een heerlijke dag! Vanochtend eerst met een vriendinnetje in de bossen/duinen lekker in het zonnetje hardgelopen, geweldig!! En daarna de keuken in de voor de Picknick van Overvloed. Zoals ik eerder deze week aangaf deed ik mee als kok voor deze picknick. Ik dacht dat er nog meer mensen meededen maar dat bleek niet echt het geval te zijn, op het laatste moment is er nog Picknick van Overvloediemand opgetrommeld, dus een beetje rommelig verliep het wel. Desalniettemin heb ik een stuk of dertig mensen blij gemaakt met de door mij gemaakte gerechten, maar toen was het op. En toen kwamen er nog meer mensen binnen….oeps…van overvloed was er niet echt sprake haha! Maar het was wel gezellig en heel leuk om te doen. Eng ook wel een beetje, om te koken voor mensen die je niet kent, dat gebeurt me niet zo vaak dus het blijft spannend!

Een van de dames van de organisatie had bij verschillende supermarkten producten opgehaald die door hen werden aangeboden. Daar kon ik gisteren uit kiezen om daar vervolgens iets lekkers van te maken. Bij voorkeur zonder extra ingrediënten. Best lastig kan ik je vertellen, maar dit is het geworden (en het smaakte!!). Tussen haakjes vind je de producten die ik zelf in huis had en heb toegevoegd:De gasten

Zuurkoolstamppot uit de oven: aardappelen, zuurkool, geraspte kaas, banaan, spek, (glutenvrije paneermeel)
Baba Ganoush: Aubergine, (sojayoghurt, citroen, knoflook, tahin, tabasco)
Tajine: Kippenpootjes, gedroogde abrikozen, kikkererwten, aubergine, tomaten (kaneel, kurkuma, ui, knoflook, koriander)
Gevulde courgette: Courgette, linzen, Baba Ganoush, (oregano, geitenkaas, rode pesto)

Baba Ganoush

Aanvalluh!Ben best trots eigenlijk :).

Groetjes Jude

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

