Een tweede Liebster Award!


Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

Twee weken geleden kreeg ik zomaar mijn tweede Liebster award! Deze keer van Arieta van Cookingdom. Weer een hele eer vind ik dat! Voor de mensen die niet weten wat een Liebster award is, hier nog even een korte uitleg:

De Liebster award is een virtuele prijs die doorgegeven wordt van de ene aan de andere (kleine) blogger om elkaar meer onder de aandacht te brengen. Je stelt elkaar vragen waardoor soms de blogger achter de blogs net even op een andere manier in het licht komt, en je de persoon anders leert kennen.

Arieta heeft mij 11 vragen gesteld, die ik hieronder heb beantwoord. Het is nu de bedoeling dat ik 5 andere blogs nomineer en hen 11 vragen stel. Nu vind ik het echt superleuk dat ik alweer genomineerd ben, maar ik krijg langzamerhand wel mijn twijfels bij de award, want als iedere blogger vijf andere bloggers moet nomineren, heeft straks elke blogger een award, en niet eentje, maar meerdere. En wat is dan helemaal het idee van een award? Behalve de aandacht die je schenkt aan andere bloggers. Die aandacht is belangrijk, dus daar wil ik wel aan mee doen. Ik geef jullie onderaan deze blogpost een aantal foodblogs die ik volg, op Twitter of via Facebook. Neem een kijkje en geniet van hun recepten. Ze zijn het waard!

1. What’s your favourite song of all times and why?
Oei, dat vind ik echt een hele lastige vraag. Ik heb meerdere liedjes die bij een bepaalde fase in mijn leven horen. Zoals “I’m like a bird” van Nelly Furtado toen ik stage liep in Londen en “The End” van Kings of Leon toen ik rondreisde door Australië en Nieuw Zeeland. Als ik die nummers hoor dan krijg ik het gevoel dat ik had toen ik daar was. Heel bijzonder dat muziek dat kan doen, net als geuren. Oh ja, in mijn salsaperiode (die nooit overgaat, the addiction is for life, maar toen ik het 3 keer per week deed) was ik helemaal weg van El Puro Dolor. Muziek hoort gewoon bij mijn leven, ik heb bijna altijd muziek opstaan en dans ook vaak lekker middenin de kamer.

2. What’s your very first memory as a child?
Oi, nog zo’n lastige. Helaas is mijn geheugen niet zo goed dus echt veel herinneringen van vroeger heb ik eigenlijk niet. Wat ik nog wel goed weet (en in de lijn van mijn blog ligt) is dat mijn jeugdvriendje Hidde bij hem thuis een gietijzeren fornuis had. Een kinderformaat maar hij deed het wel echt, en daar bakten wij pannenkoeken op. Geweldig vond ik dat! (Oeps! Bedenk me nu dat ik dat al een keertje heb verteld)

3. Why did you start blogging?
Ik heb al mijn hele leven last van mijn darmen, en een jaar of 5 terug kwamen daar maagklachten bij. Dan kreeg ik een gevoel in mijn maag alsof er een mes inzat. Het enige dat hielp was plat liggen, leuk als je een avondje uit hebt gepland of gewoon aan het werk bent. Ongeveer 3 jaar geleden zijn er allerlei onderzoeken gedaan, waar helemaal niks uit kwam. Met behulp van een accupuncturist heb ik een soort van eliminatie-provocatiedieet gevolgd en daar kwam uit dat als ik tarwe en lactose uit mijn dieet schrapte, ik minder klachten had. Uiteindelijk ben ik glutenvrij gaan eten, met een beetje spelt (brood). Het is bij mij nou eenmaal niet aan te tonen dus ik gebruik zo min mogelijk gluten, just in case. Qua lactose ben ik koemelkvrij gaan eten, geiten- en schapenproducten lijk ik wel te verdragen. Maar woensdag heb ik een lactose-ademtest, wat me hopelijk weer een beetje dichter bij uitsluitsel brengt.

Anyway, dit was het inleidende stukje voor het antwoord op de vraag. Toen ik dus al die producten uit mijn dieet moest verwijderen, stortte mijn wereld in. Ik was dol op kaasjes en brood, hoe moest ik nu nog lekker eten? Op internet was destijds niet veel te vinden, en mijn zoektocht was best lastig. Dus toen ik eenmaal wat vertrouwder werd met mijn dieet en ik de uitdaging aanging om ervoor te zorgen dat ik lekker at, wilde ik dat graag delen met anderen die met hetzelfde probleem kampen. Zodat zij niet hoefden te zoeken….en dat was de start van Jude’s Diner.

4. And why should people read your blog?

Als je bepaalde producten moet weglaten uit je dieet, dan vind je lekkere recepten op mijn blog. Maar ook schrijf ik over mijn eigen zoektocht, nieuwe producten, restaurants die wel of geen rekening met je houden. Ook hoop ik dat ik mensen inspireer wiens vrienden/familie intolerant zijn, of chefkoks. Ik wil graag laten zien dat het niet moeilijk is om rekening te houden met dieetwensen, en dat het niet een kwestie is van de producten weglaten (droge biefstuk of droge salade is niet echt lekker), maar van creatief met voedsel omgaan.

5. Which season do you like best, why?

Ik ben echt een zonmens, dus de zomer. Ik hou ervan op blote voeten te lopen, van de bloemen in de tuin, van eten uit mijn en in mijn tuin, van op de fiets naar het strand en daar lekker eten en wijntjes drinken met vrienden. Laat mij maar tot ’s avonds laat in mijn hemdje op het terras zitten, dan ben ik gelukkig!

6. Where do you get inspiration for the story’s on your blog?

Uit mijn dagelijks leven in uit mijn keuken. Ik probeer steeds meer de producten die ik mis (zoals eierkoek laatst) zelf te maken in een glutenvrije versie. Dat lukt vaak, maar ook weleens niet. Ik ben best kritisch, als ik het niet lekker vind, dan ga ik het nog een keer proberen, net zo lang tot ik het wel lekker vind. En dan pas mag het op mijn blog.

Laatst was ik bij mijn vader, hij woont in het zuiden van het land. Mijn oma was ook Limburgse en maakte zelf Limburgse vlaaien, die mis ik. Dus die ga ik binnenkort zelf proberen……heel benieuwd!

7. Are you a morning or an evening kind of person?

Echt een ochtendmens. Lekker hardlopen terwijl het licht wordt. ’s Avonds lig ik best op tijd op bed, heerlijk met een boekje en binnen no time zijn mijn ogen dicht.

8. On a lazy Sunday, what’s your favourite thing to do and with who?

Nieuwe recepten proberen, boekje lezen, wandelen, naar het strand, zondagmiddagborrel, of, als het ECHT een lazy sunday is en het regent hard buiten, lekker filmpjes kijken op de bank.

9. What kind of books do you like to read?

Ik verslind alles! Heb net de Games of Thrones uit (ben nu begonnen de serie te kijken). Ik hou wel van fantasy, ook Harry Potter en Lord of the Rings staan op de boekenplank. Haar naam was Sarah vond ik heel indrukwekkend. Ook de boeken van Dan Brown heb ik allemaal gelezen. En ga zo maar door :).

10. Who or what do you miss in your life?

Ik mis niet zoveel, heb geleerd dat je zelf je leven maakt en dat je zelf verantwoordelijk bent voor je geluk. Ik ben gezegend met hele lieve vrienden en een grote, lieve familie (inclusief ooms, tantes, neefjes, nichtjes, achterneefjes en achternichtjes) en daar ben ik ze heel dankbaar voor. Het leven gaat niet zonder slag of stoot, maar je kunt van elke slag leren en in elke stoot zit iets positiefs. En als je die slagen en stoten kan delen met je geliefden worden ze vanzelf minder pijnlijk.

11. Which of the above questions was the hardest for you to answer?

Vraag 2

In willekeurige volgorde een greep uit de foodbloggers die ik volg (houden niet allemaal rekening met intolerantie):

bijzondersmakelijk.comBloggen
cookiecottage.blogspot.nl
nonoskitchen.wordpress.com
carolinebrouwer.blogspot.nl
misscraftsy.nl
www.yellowlemontreeblog.com
culinairwestfriesland.nl
myfoodblog.nl
www.mindyourfeed.nl

Groetjes Jude

Eén reactie op “Een tweede Liebster Award!

  1. Wanneer je net komt kijken als blogger is zo’n Liebster award erg leuk om nieuwe blogs en bloggers te ontdekken. En vind jouw oplossing om hier een aantal leuke blogs te noemen ook een hele goeie manier daarvoor.
    Wel leuk dat je ook van fantasy boeken houdt!

    Bedankt voor het beantwoorden van al die vragen

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

