Jude’s Diner catering


Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

Heb ik altijd al van gedroomd, een eigen cateringbedrijfje. Maar zo droom ik ook van een eigen restaurant, en Catering bij lancering Ambiguhet organiseren van leuke ontspannen vakanties met yoga en gezond eten naast wijntjes en dansen, als zzp’er aan de slag in de marketing en projectmanagement, een baan waarbij ik een hond kan hebben en naar het buitenland verhuizen ergens waar de zon lekker schijnt. Dromen zijn leuk, en ze komen niet altijd uit, dat hoeft ook niet. Het is gewoon lekker om te fantaseren.

Maar dat cateren, dat lijkt toch wel een stukje dichterbij te komen. Laatst heb ik bij een vriendin gekookt voor 15 personen (er stond geloof ik eten voor 30, oeps) met soep en lekkere hapjes voor de lancering van haar kledingmerk Ambigu. Afgelopen zaterdag vierde ik mijn verjaardag. Uiteraard ook met lekkere hapjes. Vanmiddag werd ik gebeld door een vriendin of ik Spaanse catering wilde doen voor 50 man bij haar op kantoor, aankomende vrijdag….balen! Want ik heb een sollicitatiegesprek, en die gaan toch echt wel even voor nu! Maar de bal begint dus te rollen, helemaal leuk!Gamba's karamelsaus en citrusdressing

Wat maak ik dan klaar voor zo’n gelegenheid? De hapjes bij mijn vriendin waren wel echt heel erg goed gelukt, dus daar begin ik mee. Hier moest ik letten op glutenvrij en vetvrij. Alle hapjes waren glutenvrij en voor degene die vetvrij at heb ik wat alternatieven gemaakt (producteigen vet mocht wel):

Alleen de blini’s en de gevulde tomaat met eiersalade waren niet geschikt voor iemand die vetvrij eet, de rest Blini met zalm en geitenkaaskon allemaal gegeten worden. De naan maak ik normaal gesproken met glutenvrije bloem die bij mij in de kast staat, maar bij mijn vriendin zit een Jumbo dicht in de buurt en ze kwam met “Peak’s Free From” aanzetten. Wat een geweldig product! Het brood was echt superlekker! En niemand klaagde dat hij glutenvrij brood at, ze wisten het eigenlijk niet eens 😛 . Dit was echt een supergeslaagde cateringklus! Zo mooi als iemand iets in zijn mond stopt, “mmm” zegt en dan heel verbaasd nog eens “mmmmm” omdat het écht heel erg lekker is. Dan ben ik trots! En blij! De lekkerste gerechten waren de gamba’s en de gevulde tomaatjes.

Een andere vriendin van ons, Elles, maakt echt de mooiste taarten!Petit fours Ambigu Neem maar eens een kijkje op haar Facebook Patisserie d’Elles. Voor deze gelegenheid vroeg ik haar petit fours te maken met het logo van Ambigu. Zag er fantastisch uit en ze waren heel lekker! En uiteraard waren ze glutenvrij en lactosevrij 🙂 .

Voor mijn verjaardag heb ik wat geëxperimenteerd met nieuwe hapjes, bij vrienden kan dat! Ben niet over alles tevreden, maar het geheel was weer een mooi staaltje kokswerk 🙂 . Een aantal hapjes ga ik nog wat finetunen. Dit maakte ik afgelopen zaterdag, alles geheel glutenvrij en koemelkvrij. Een vriend met Coeliakie kon dan ook alles zonder nadenken in zijn mond stoppen! Daarbij heb ik rekening gehouden met een vriendin met PDS (Prikkelbaar Darm Syndroom) dus van haar had ik ook een lijst van no-go’s ontvangen. Die vond ik nog het lastigst, en op de chorizo na is het me gelukt!

  • Kroketjes van warmgerookte zalm met een heerlijk frisse groene kruidendressing (heerlijk!Courgetterolletjes met buffelmozzarella Maar we hadden de kroketjes van tevoren gefrituurd en die waren wat zacht geworden, daar moet ik dus nog iets op vinden)
  • Avocado-yoghurtdip
  • Bietentapenade met feta (de favoriet!)
  • Papadum
  • Mini geitenkaastaartjes met cherrytomaat en basilicum
  • Gegrilde courgetterolletjes met buffelmozzarella (deze waren een beetje saai qua smaak dus volgende keer gaat er een zongedroogd tomaatje bij)
  • Pincho’s met chorizo en olijfMet kokos gepaneerde gamba's
  • Met kokos gepaneerde gamba’s met zoete chilisaus (ze moesten gebakken worden maar een volgende keer ga ik ze frituren)

ProseccotaartOh ik vergeet het allerlekkerste! Tenminste, daar kreeg ik de meeste complimenten over: Proseccotaart. Geheel glutenvrij en lactosevrij, deze komt binnenkort op de site, dus hou me in de gaten! Waar mensen Chorizosticks met olijvenvooral enthousiast over waren was dat de bodem luchtig en totaal niet droog was.

Zou jij het heerlijk vinden om een feestje te kunnen bouwen zonder alle sores? En dat er ook nog rekening gehouden wordt met dieetwensen? Stuur mij dan een mailtje: info@judesdiner.com en we kunnen overleggen wat de mogelijkheden zijn.

  • Diners
  • High teasStukje Proseccotaart
  • High wines
  • Verjaardagsfeest
  • Kinderfeestje
  • Bedrijfscatering
  • Verzin het en ik regel het!

Groetjes Jude

 

 

3 reacties op “Jude’s Diner catering

  1. Heerlijke dromen! Zo droom ik er ook van om van alles zelf op te zetten. Ik vind ook zo veel leuk! Prachtige en lekkere hapjes maak je ook. Wist je dat je bij thuisafgehaald je ook aan kan melden als cateraar? Misschien wel de moeite waard om te proberen!

    • Ja! Dromen is zo fijn! Maar ook wel leuk als een droom soms uitkomt 😉 . Dank voor het compliment, ga me inderdaad maar eens aanmelden bij thuisafgehaald als cateraar. Dank voor de tip!

      Groetjes Jude

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

