Een geweldig cadeau!


Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

Gepocheerde eieren, ik vind ze heerlijk! Maar ik kan het niet zo goed, bij mij wordt het één grote sliertenbrij Gepocheerd eimet een eidooier die te hard is. Heb al verschillende manieren geprobeerd en ik weet dat het een kwestie van oefenen is. Maar dat hoeft niet meer! Want voor mijn verjaardag kreeg ik het perfecte cadeau van een vriendinnetje die wist dat het me niet zo best afging. Er zat geen gebruiksaanwijzing bij (want moet je hem nou eerst in het water doen of eerst het ei erin?) maar bij de eerste poging ging het al perfect! Ik heb heerlijk zitten smullen van een mooi ovaalvormig gepocheerd ei. Valsspelen mag in dit geval!

EipocheerderHet is een soort lepel die kan blijven staan, en met gaatjes erin zodat het water kan weglopen. Wat ik heb gedaan is de lepel in het kokende water gezet en het ei erin laten vallen. Het ligt eigenlijk gelijk stil, al krijg je misschien een heel klein beetje sliertjes, die zijn verwaarloosbaar. Daarna nog even lekker doorkoken. Als je wilt kun je het ei na een tijdje los laten zwemmen totdat het de gewenste hardheid heeft (dat is ook een kwestie van oefenen en voelen). En daarna genieten!

Groetjes Jude

Ps. hij is bij Dille & Kamille gekocht

Eén reactie op “Een geweldig cadeau!

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

