Yoghurtbarn


Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

Ik volg op Twitter en Instagram al een tijdje de Yoghurtbarn. Een geweldig concept voor yoghurtliefhebbers zoals ik. Ik zag ook echt de meest geweldige foto’s langskomen! Daar moest ik heen! Maar het kwam er eigenlijk nooit van. Ze hebben een vestiging in Amsterdam en in Utrecht dus toen ik zaterdag naar de lapjesmarkt in Utrecht ging, heb ik mijn moeder meegesleurd naar de Yoghurtbarn. Bij binnenkomst viel me wel gelijk op dat er echt alleen maar vrouwen waren, ik denk dat misschien 2% van de bezoekers van het mannelijk geslacht was. Er zijn dus nog wel wat mannenzieltjes te winnen voor dit concept…

ToppingsMaar populair is het zeker, het zit continu vol. En niet alleen voor yoghurt, ze serveren ook verschillende soorten koffie en thee, muffins, taart en zelfs high tea.

Wij gingen voor een bakje yoghurt. Dat begint bij het kiezen van een maat (klein, middel, groot). Daarna bepaal je of je voor een vaste selectie van toppings gaat of deze zelf samenstelt. Ik raad je aan om voor de vastgestelde selecties te gaan. Ik was enthousiast toppings aan het uitkiezen en kwam op een belachelijk dure bak yoghurt uit. Hoewel het echt verschrikkelijk lekker was, bedierf de prijs wel een beetje mijn geluk.Tenslotte kun je kiezen uit verschillende soorten yoghurt, waaronder ook sojayoghurt. Er is ook een ruime keuze uit toppings, van kaneelsuiker voor de zoetekauwen tot superfoods voor de gezonde liefhebbers. Ik ben vooral voor ingrediënten gegaan die ik thuis (nu) niet heb: pecannoten, kaneelsuiker, hennepzaad, frambozen, mango en pure chocolade (die laatste twee heb ik natuurlijk Links eigen creatie, rechts Energy Explosionwel 😉 ).

Voor mensen met lactose-, koemelk-  en/of glutenintolerantie is dit dus een geweldig ontbijt- of lunchmogelijkheid! Alleen als je Coeliakie hebt zou ik er niet naar toe gaan. Ze geven zelf aan dat ze kruisbesmetting niet kunnen uitsluiten, en gezien de inrichting begrijp ik dat wel.

Ben jij er al geweest? En wat is jouw favoriete selectie van toppings? Mijn moeder had de Energy Explosion (rechts op de foto), ook superlekker!

Groetjes Jude

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

