Mooi weer roept om een Lentekuur!


Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

Elk voordeel heeft zijn nadeel….en het voordeel van werkeloos zijn deze week is dat je heeeerlijk van het weer kan genieten! Vandaag lekker in de tuin zitten lezen en verse kruiden in mijn kruidenbak gezet. Ook had ik twee weken geleden zaadjes geplant van de stokroos, rode zonnebloem, papaver en pompoen. Die waren nu groot genoeg om breder uitgezet te worden dus die staan nu verspreid in huis in aparte potjes. Ik heb nu al zin in pompoensoep!!

Maar…het is dus lente! En ook al wordt het morgen alweer een stuk minder lekker weer, het gevoel blijft. En zoals je huis altijd een voorjaarsschoonmaak krijgt (oh ja??), kan je lichaam dat ook wel gebruiken denk ik. Ik ben niet zo van extreme diëten zoals sapkuurtjes en dergelijke, daarvoor hecht ik teveel waarde aan lekkere dingen als chocolade. Ik leef echt heel gelukkig met gezond eten (in mijn geval dus gluten- en koemelkvrij) waarbij ik gebruik maak van verse en onbehandelde (lees: geen pakjes en zakjes, of in ieder geval zo min mogelijk) ingrediënten die ik zoveel mogelijk afwissel. Daarnaast geniet ik op zijn tijd echt van een lekker vet of zoet iets, zonder schuldgevoel, gewoon omdat het kan en omdat het lekker is. Voor mij geen paleo, superfoods-only, cleaneating of suikervrij. Het leven moet ook nog leuk blijven toch? Maar toen de organisatie A. Vogel mij benaderde om mee te doen met de Lentekuur, was ik stiekem toch wel benieuwd. Helemaal omdat het een organisatie is die de natuur gebruikt om haar producten samen te stellen. En ik heb zo’n vermoeden dat ik mijn gewoontes helemaal niet zo hoef te veranderen, maar we zullen zien!

Wat is de Lentekuur?

Ik heb nog nooit meegedaan, dus ook voor mij is het een verrassing. Waar het in ieder geval om gaat is dat je gedurende één week met behulp van A. Vogel je eetpatroon een stuk gezonder maakt. Je krijgt per mail tips en tricks en recepteninspiratie. Dat is geheel gratis. Daarnaast kun je tevens nog het lentekuurpakket bestellen, die bestaat uit 3 producten:Lentekuurpakket

  • Molkosan: een siroop met een hoge concentratie L(+)-melkzuur. Wél lactosevrij. Op de website geeft A. Vogel aan dat het melkzuur, vitamine B1 en B6, kalium, calcium en andere mineralen bevat
  • Boldocynara: pilletjes met als hoofdbestanddeel artisjok, deze schijnen goed te zijn voor galfunctie en lever
  • Solidago: pilletjes met als hoofdbestanddelen guldenroede en berkenblad. Een reinigend supplement dat goed is voor je vochthuishouding

Ik kreeg bij mijn pakket nog een potje Herbamare, wat mij aan mijn oma deed denken. Zij had ook altijd een potje zout met kruiden. Deze bevat zeezout, groenten en tuinkruiden, en bovendien kelp. Kelp? Nog nooit van gehoord! Dus even snel gegoogled en het blijkt zeewier te zijn dat natuurlijke jodium te bevat, altijd handig! Voor meer informatie volg deze link.

Tja, en nu moet ik wachten tot de 24ste denk ik, al hoop ik wel dat ik al eerder een mail krijg met een boodschappenlijstje want ik vind het wel fijn om zoiets voor te kunnen bereiden. Ook omdat ik natuurlijk aanpassingen moet doen voor gluten- en koemelkvrij.

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte van hoe het bij mij gaat, maar ik vind het nog veel leuker als jullie ook je bevindingen delen hier. Doe je mee? Schrijf je dan in op de website van A. Vogel Lentekuur. En als je wilt kun je ook het pakket bestellen. Ik ben wel heel erg benieuwd of er verschil is in resultaten voor mensen mét en zonder Lentekuurpakket.

Groetjes Jude

3 reacties op “Mooi weer roept om een Lentekuur!

  1. Pingback: De Lente(kuur) is begonnen! | Jude's Diner

  2. Leuk!
    Ik heb me ook ingeschreven.
    Mijn schoonzusje doet een detoxkuur (alleen groentes en fruit, water, thee en bouillon). Aangezien ik al een tijdje hoofdpijn heb, leek mij dit ook wel wat. Maarja, hoezeer ik ook van groentes en fruit houd, het lijkt mij erg beperkt… Houd ik dat vol?
    Ik ben benieuwd waar A. Vogel mee komt!

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

