Sorry Dr. Vogel….


Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

….ik ben vroegtijdig gestopt met de Lentekuur. Het is gewoon niet mijn ding om übergezond te eten en op rantsoen te gaan. Ik werd er niet gelukkig van! Helemaal niet toen ik zag dat mijn koelkast helemaal uitpuilde en ik voor de komende drie dagen weer allemaal nieuwe producten moest kopen. Dat vind ik en heel erg zonde en het is best duur! In eerste instantie dacht ik dat ik even een adempauze zou nemen maar ik ga er niet meer mee beginnen heb ik besloten.

Maar het was zeker niet alleen maar negatief hoor! Ik heb superveel geleerd! Lekkere ingrediënten voor groene smoothies, combinaties van groenten die heel erg lekker samen smaken (asperges en champignons, was ik zelf nooit op gekomen!), en fijne recepten. Ik ga de rest van de recepten ook zeker nog wel uitproberen, maar niet binnen het tijdsbestek van een paar dagen.

Wat ik het allerlekkerste vond (tot nu toe), was het diner van asperges met champignons. Voor mij een zeer verrassende combinatie. Op Facebook vroeg iemand het recept, dus bij deze. Met de hartelijke dank aan A. Vogel!

Aspergesalade

Gluten- en koemelkvrij
Supersimpel/Beetje inspanning

Ingrediënten:Aspergesalade met paddenstoelen

  • 500 g witte asperges
  • 2 bakjes kastanjechampignons of shiitake
  • 2 rode ui
  • 200 ml soja kookroom
  • 100 g Pecorino (of als je er tegen kunt, Grana Padano)
  • Verse tuinkers
  • Limoenschil

De bereiding:

  1. Schil de asperges en snij ca. 2 cm van de onderkant af
  2. Snij de paddenstoelen in stukjes
  3. Snipper de ui
  4. Kook de asperges in ruim water ca. 10 minuten
  5. Fruit de ui en gooi de paddenstoelen erbij
  6. Giet de room in de pan als de paddenstoelen goed zijn. Kook eventjes door
  7. Verdeel de paddenstoelen over twee borden, leg de asperges erbovenop en bestrooi met limoenrasp, kaas en tuinkers
  8. En nu aanvallen!

Groetjes Jude

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

