Hapjes voor de buurt


DSC_4558 corr

Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

Ik kook tegenwoordig ongeveer twee keer per week voor Thuisafgehaald. Een ideaal initiatief! Ik plaats een lekker gerecht op een site, met dag, tijd en prijs en mensen die niet kunnen koken of geen zin hebben kunnen dat bij mij komen afhalen. Een echte win-winsituatie want ik haal mijn eigen diner eruit en zij eten lekker en gezond. En je kookt nooit teveel want mensen geven zich van tevoren op.

DSC_4585 corrEen tijdje geleden belden ze van Thuisafgehaald. Of ik op een wijkraadvergadering in Haarlem een korte presentatie wilde geven over het concept en hoe ik het ervaar. Deze wijkraad heeft sociale cohesie hoog op de agenda staan dus ze hadden ook Buuv en Repaircafé en anderen uitgenodigd. Leuk ook om daar meer over te horen!

Ik contact opgenomen met de dame van de wijkraad en voorgesteld dat ik ook wat hapjes zou maken. Ik wilde natuurlijk ook wel een beetje reclame maken voor mijzelf als chef de cuisine 🙂 . Tijdens de pauze serveerde ik slagroom- en chocoladetruffels en bij de borrel gevulde tomaatjes en dadels met spek. Ze hadden besteld voor ca. 80 personen maar ik denk dat niet meer dan de helft is komen opdagen. Desondanks was alles op! Hoe blij kun je mensen maken met eten, geweldig om te zien. Ik heb dus ook enthousiast mijn kaartjes kunnen uitdelen. Mensen vroegen me zelfs of ik ook catering doe, ja natuurlijk! U vraagt, ik kook! Ik kwam er helemaal hyper vandaan, zoveel enthousiasme en complimentjes, superfijn!

Een chef geeft niet al zijn geheimen prijs, maar vandaag deel ik graag mijn recept voor gevulde tomaatjes met jullie, die hebben al twee keer zoveel lof gekregen dat ze echt een plekje verdienen op deze site!

Met eiersalade gevulde tomaatjes

Gluten-, lactose en koemelkvrij
Supersimpel/Beetje inspanning

Ingrediënten:Gevulde tomaatjes

  • 10 kleine tomaatjes (geen sherry, die zijn echt te klein)
  • 2-3 eieren
  • Ca. 5 el mayonaise (zelf maken? Hier vind je mijn recept)
  • Kerriepoeder
  • Verse peterselie
  • Paprikapoeder
  • Peper & zout

De bereiding:

  1. Kook de eieren hard??????????
  2. Snij het kapje van de tomaten en hol ze uit (ik heb bij Dille & Kamille zo’n handig lepeltje gekocht)
  3. Leg ze ondersteboven op een snijplank (er loopt vocht uit)
  4. Maak intussen de mayonaise
  5. Hak de peterselie fijn maar houd wat sprietjes achter voor garnering
  6. Prak de eieren fijn en meng met mayonaise en kruiden en specerijen
  7. Vul nu de tomaatjes met het mengsel, prik er een sprietje peterselie in en leg het dekseltje er weer op
  8. Voor een extra leuke touch kun je de tomaatjes in kleine, papieren muffinvormpjes serveren
  9. Wedden dat je gasten ervan smullen?

Groetjes Jude    DSC_4575 corr

 

2 reacties op “Hapjes voor de buurt

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

