Opgeruimde keuken winnen?


Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

De winactie is gesloten. Maar hou deze site in de gaten. Binnenkort volgt er een nieuwe!

Winactie van Rosti Mepal: win een opgeruimde keuken! Direct meedoen? Scrol dan verder naar beneden.
Maar je kunt ook eerst lezen hoe ik mijn keuken heb kunnen opruimen dankzij Rosti Mepal en wat een lekkere taartjes je kunt maken met hun producten.

Ik ben een groot fan van de producten van Rosti Mepal. Misschien denk je “dat ken ik helemaal niet”. Maar ik durf te wedden dat jij wel degelijk een van hun producten in de kast hebt staan, of vroeger hebt gehad. Denk maar eens aan je lunchbox van vroeger, of je melkbeker, de tuitbeker van je zoon of dochter. Of weet je nog, dat bruin gestreepte campingservies? Gelukkig is Rosti Mepal met zijn tijd meegegaan, want de producten die ze tegenwoordig verkopen zijn veel frisser en zien er erg mooi uit vind ik. En wat nog een beter pluspuntje is….de producten werken!

Kruidenpotjes Rosti MepalDeze kruidenpotjes bijvoorbeeld staan bij mij in de winter uitgebreid in de vensterbank vrolijk en vers te wezen (in de zomer heb ik een kruidenbak buiten). Ik kan je helemaal uitleggen hoe het precies in elkaar steekt (letterlijk), maar wat veel belangrijker is: het werkt! Basilicum blijft nooit lang goed in een gewone pot binnen. Maar in deze potjes dus wel! Ze moeten wel goed in het licht staan, anders doet geen enkele kruidenplant het goed….

Erg enthousiast dus…hoe leuk is het dan als je uitgenodigd wordt voor een workshop van Rosti Mepal? Een bakworkshop bij Petit Gâteau. Dit is een heerlijke patisserie in de Haarlemmerstraat in Amsterdam. Mocht je in de buurt zijn, een echte aanrader (helaas niet gluten- en lactosevrij)! Ze maken en verkopen kleine taartjes met verschillende vullingen.Petit GateauDe workshop van Rosti Mepal werd gegeven ter ere van het 60-jarig bestaan van de Margrethe, de beslagkom die al 60 jaar niet van vorm is veranderd omdat deze gewoon heel fijn is om mee te werken. Het enige dat ze hebben toegevoegd is de anti-slipring aan de onderkant, zonder schuiven werkt het toch wel erg fijn! In de loop der jaren zijn er wel heel wat maten geïntroduceerd. De grootste is geloof ik geschikt voor 6 liter en de kleinste voor 150 ml. Op die laatste werd ik dan ook op slag verliefd. Zo groot als een eierdopje en in allerlei vrolijke kleuren!! Wil ik wil ik! Op het lijstje!

margrethe beslagkom mini 350 mlEn wat een geweldige middag was het! Eerst maakten we het deeg om vervolgens vier verschillende vullingen te bereiden. Alle taartjes zaten vol met gluten en lactose dus mijn buik heeft het geweten! Geen recept helaas om nu hier te delen, maar ik ga zeker proberen om ze om te zetten naar voor mij en jullie bruikbare recepten. Zal alleen eventjes duren ben ik bang!
En on top of all gingen we ook nog met een mooie Goodiebag naar huis met een kookschort, de taartjes en het boek Tarte Tatin; alleen maar lekkere recepten. Die uiteraard bijna allemaal vol gluten en lactose zitten haha! Maar anders wordt het ook zo makkelijk voor mij om recepten te delen hier 😉 , moet nog wel een beetje uitdaging hebben natuurlijk!AardbeientaartjesRosti Mepal heeft mij ook benaderd om een paar producten uit te proberen. En niet alleen uitproberen, ik mag ook een setje weggeven! Wat bij mij hoog op de agenda stond is het opruimen van de keuken. Ik heb namelijk niet zo’n groot aanrecht en geen vaatwasser maar wel veel spullen. Daarbij kook ik veel en heb ik een hekel aan afwassen. En hoewel ik een hele mooie prullenbak heb word ik er gek van om die deksel iedere keer open en dicht te doen. En daar wist Rosti Mepal wel raad mee! Zij hebben hele handige aanrechtbakjes die eea opruimen. Ik heb nu dus een heel mooi afsluitbaar bakje voor het groenafval, de calypso. Daarnaast staat een open afvalbakje, de Cube, voor de kleine prulletjes zoals theezakhoesjes en stickers van appels en bananen. Nu ik hem heb ben ik er zo blij mee, echt een verademing! Het klinkt misschien wat overdreven maar het is echt zo!
Aan de andere kant van het gasfornuis staat nog zo’n handig ding, de organizer. Mijn besteklade was zo overvol dat ik er altijd ruzie mee had om hem dicht te krijgen, maar nu is hij eindelijk weer redelijk leeg en overzichtelijk. En heb ik alle veelgebruikte materialen binnen handbereik. Hoe blij kun je zijn!Keuken before and after

WIN – WIN – WIN – WIN – WIN – WIN – WIN – WIN – WIN – WIN – WIN

En dat is nu het leuke! Ik mag een setje van Calypso, Cube én Organizer weggeven. In de kleuren van jouw eigen keuze! Heb jij ook zo’n rommelige keuken en kun je wel wat opruimhulp gebruiken? Doe dan mee met deze actie en wie weet slaak jij binnenkort ook zo’n gelukzalige zucht als ik laatst!

Opruimhulpjes

Wat moet je doen?

  • Mocht je dat nog niet doen, like Jude’s Diner op Facebook (geen Facebook? Laat dan je reactie hieronder achter)
  • Maak een foto van jouw rommelige keuken en plaats deze op de Facebookpagina van Jude’s Diner (geen Facebook? Mail dan je foto naar info@judesdiner.com)
  • Geef ook de kleur van je keuze aan in je reactie/mail
  • Doe dit alles vóór zaterdag 10 mei

Uit alle inzendingen kies ik de drie meest rommelige keukens uit, Rosti Mepal kiest vervolgens de grote winnaar. Deze winnaar krijgt uiterlijk zaterdag 17 mei bericht via mail of Facebook. Rosti Mepal stuurt vervolgens hem of haar de opruimhulp toe.

Ik ben erg benieuwd naar jullie keukens!

Groetjes Jude

PS. Ben je op zoek naar een goede garde? Neem dan die van Rosti Mepal. Ik mocht tijdens de workshop de garde gebruiken om wat door elkaar te mixen en wat een verademing! Hij ligt goed in de hand en is een beetje zwaar, wat ik persoonlijk wel erg prettig vind! Bij mij staat hij op mijn verlanglijstje!

Rosti Mepal stuurde mij deze producten ter review. Ze zijn derhalve gesponsord, mijn review echter is wel volledig gebaseerd op mijn eigen mening.

8 reacties op “Opgeruimde keuken winnen?

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

