Culinaire reis door Noord Holland


Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

Het waren twee bizarre weken. Veel culinaire indrukken en mijn eerste officiële cateringklussen! En daarna moest ik me natuurlijk wel weer even storten op het solliciteren, want een baan zoek ik nog steeds! Mijn actie loopt ook gewoon nog door, dus wil je een 4-gangendiner door mij gekookt winnen (4 personen!), help mij dan bij het vinden van die leuke nieuwe uitdaging.

Hoe? Heel simpel! Deel dit artikel via social media of mail en geef in een reactie aan dat je dat gedaan hebt. Mocht jij dan die doorslaggevende link hebben gelegd, kom ik persoonlijk bij je koken!

Maar goed, terug naar waar het hier in de eerste plaats om gaat, lekker eten zonder problemen. Wel de lusten, niet de lasten!
Afgelopen weken heb ik heel wat restaurantjes en evenementen uitgeprobeerd, de ene meer succesvol dan de ander. Ik zal proberen om het kort en krachtig te houden 😉 .

Grand Café Brinkmann (Haarlem)
Voor een zakenlunch had ik afgesproken bij Grand Café Brinkmann op de Grote Markt in Haarlem, een tip van iemand via Facebook. Het weer was gelukkig lekker genoeg om op het terras te zitten en van tevoren had ik uitgebreid gevraagd wat de mogelijkheden waren. Mijn lunchpartner gebruikt namelijk ook geen koemelk. Gelukkig bleek dat allemaal geen probleem, sausjes maken ze zelf dus zonder gluten en lactose, helemaal top. Ik ging voor een salade met vis, en tot mijn grote verrassing kreeg ik er een heel lekker broodje bij geserveerd! Bij navraag bleek dit van Consenza te zijn, maar ik kan de bolletjes niet vinden op hun site. Er is al een mail die kant op 😉 . Dus wordt vervolgd!

??????????

La Viña Experience (Amsterdam)
Elle Eten had een tijdje geleden een lijst met restaurants in Amsterdam waar je glutenvrij kunt eten. Een daarvan is La Viña Experience, in de Rivierenbuurt. Uitproberen dus! Ik eet altijd één keer in de 2/3 maanden met 5 meiden van mijn oude werk. Dat doen we nu al een jaar of 3 dus wel erg bijzonder! En supergezellig!
La Viña dus… geheel glutenvrij volgens de website, maar voor mij moest het ook nog lactosevrij (ben weer aan het uitproberen hoe ik me voel zonder geiten- en schapenproducten) dus ik kreeg toch een apart bordje met pinchos als voorgerecht. Helemaal prima want ik heb zitten smullen. Maar volledig glutenvrij klopt eigenlijk niet, want de broodjes die mijn vriendinnen aten waren anders dan de (overigens heerlijke crackertjes) die ik kreeg. Ze zijn dus niet vanuit de basis glutenvrij, maar kunnen het heel goed aanpassen. Minor detail 😉 . Het hoofdgerecht was voor mij echt heerlijk (black angus steak), helaas echter had een van de meiden heel veel zenen in haar vlees zitten. Dat was wel een minpuntje, zeker omdat we het hebben aangegeven en er geen vervanging is aangeboden, noch een aanpassing op de rekening (wat ik zou doen als ik restauranthouder was). Mijn nagerecht was met zorg samengesteld, niet bijzonder, maar dat hoeft ook niet. Geef mij ijs en verse vruchten en ik ben gelukkig!

La Vina Experience

Grand Café-Restaurant Sloterplas (Amsterdam)
Dit was een onverwachtse lunch, altijd spannend wat er dan gebeurt! En dat vind ik wel grappig aan Amsterdam en die lokale tentjes: (Amsterdams accent) “glutenvrij brood? oh nee hoor, dat hebben we niet!” “Lactose….wat???” Tja, dan kan ik niet anders dan lachen. Doe mij maar een salade met gerookte zalm, is de dressing doorzichtig? “HUH? Ja”. Ok prima, dat wil ik dan wel. Heerlijke salade gegeten!

De rest van mijn ervaringen volgt in een volgende blogpost (Taste of Amsterdam, Café Colette, bloggersevent in het Rijk van de Keizer). Maar eerst straks weer een recept!

Groetjes Jude

PS. vergeet niet mijn artikel  te delen!

3 reacties op “Culinaire reis door Noord Holland

  1. Pingback: Tastemat bij La Viña Experience | Jude's Diner

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

