La Vina Wijnproeverij Taste mat pinchos witte wijn glutenvrij lactosevrij koemelkvrij

Tastemat bij La Viña Experience


Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

Een tijdje geleden ben ik gaan eten bij La Viña Experience in Amsterdam. Dat was een hele aangename verrassing voor iemand die glutenvrij eet kan ik je vertellen! Ik heb er destijds ook een review over geschreven en naar aanleiding daarvan nodigde de eigenaresse, Jacqueline, me uit om een keer een Taste mat uit te proberen. Een mini-wijnproeverij met bijbehorende pinchos. Dus geen “Placemat”, maar een “Tastemat”, met een placemat waar alles op staat en je je bevindingen op kan schrijven. Dat laat ik natuurlijk niet aan me voorbij gaan! Dus gisteren met een vriendinnetje lekker daar op het terras gezeten.La Vina Wijnproeverij Taste mat glutenvrij lactosevrij koemelkvrij

Jacqueline heeft zelf ook voedselintoleranties dus ze weet waar ze over spreekt. En recentelijk hebben ze een glutenvrije audit gehad én gehaald dus ook voor mensen met Coeliakie is dit restaurant zeer geschikt!

De tastemat bestond voor ons uit drie gastronomische witte wijnen, wijnen die je meestal niet bij de borrel drinkt maar echt bij een diner of (luxe) lunch omdat ze behoorlijk uitgesproken zijn. En dat merkten we ook bij de eerste slok! Geen wijntjes die je even wegtikt haha! Maar wat een verschil als je er iets bij eet! De wijn wordt daardoor veel toegankelijker en de ene keer fruitiger, de andere keer voller. Zo bijzonder vind ik dat!

De pinchos die we geserveerd kregen waren:

  • Een bruschetta met Ceviche (rauwe vis gegaard in citroensap) van kabeljauw met citroensap, sinaasappelsap en koriander
  • Oester met wasabikaviaar
  • Kroket van bakkeljauw met pestoLa Vina Wijnproeverij Taste mat glutenvrij lactosevrij koemelkvrij

Vooral de laatste twee vond ik echt heerlijk! Mijn vriendinnetje heeft gisteren voor het eerst van haar leven oester gegeten en werd er niet heel vrolijk van haha!

Om het af te leren kregen we ook nog een lekkere rode wijn met een bruschetta met eend en vijgenpasta, yumm!!!

Een absolute aanrader wat mij betreft! En je kunt hem nog winnen ook! Tenminste, als je dit op zaterdag 19 juli voor 12 uur leest en je inschrijft via deze link. Dan maak je kans op ook zo’n lekkere wijnproeverij.

Groetjes Jude

PS. ik vond het geroosterde brood wat Jacqueline erbij serveerde erg lekker. Dat blijkt van Proceli te zijn.

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!

