Nom Nom Nom Tag & laag pitje


Jude’s Diner is verhuisd naar www.judesdiner.com. Alle recepten, productreviews, restaurantreviews en andere avonturen vind je vanaf heden daar. De website waarop je je nu bevindt wordt niet meer geüpdatet.

 

Noor van Nono’s Kitchen gaf mij een tijdje geleden de Nom Nom Nom Tag door. Weer zo’n leuk initiatief waardoor jullie de persoon achter het blog wat beter leren kennen. Het is een vragenlijst over eten (hoe toepasselijk 😉 ), bedacht door Team Confetti.

50- hapt ook haring
Maar voor ik die vragen ga beantwoorden, ben ik jullie nog de uitslag van de haringtest verschuldigd!
Of ik heb voornamelijk lezers onder de 50, of de veronderstelling van het Visbureau klopt niet, want 62% van de stemmers is onder de 50 EN lust haring. Voor de mensen die niet van haring houden maakt het niet uit hoe oud ze zijn, dat is om het even. Maar boven de 50 is er niemand die gezegd heeft dat hij/zij haring niet lekker vindt. Het is natuurlijk maar een klein onderzoekje en totaal niet representatief maar blijkbaar zijn er nogal wat haringliefhebbers onder de lezers van mijn blog 🙂 .

Laag pitje
Je hebt het misschien al gemerkt, ik post de laatste tijd niet zoveel. Ik ben druk bezig met een nieuwe site, en daar gaat behoorlijk wat tijd in zitten, maar hij wordt wel gaaf! Dus de komende tijd zal ik wat minder hier te vinden zijn. Behalve op 12 juli, dan bestaat mijn blog namelijk 2 jaar en zitten er leuke verrassingen voor jullie aan te komen. Hou het in de gaten!

NomNomNom Tag-vragen

Wat vind jij lekker wat verder iedereen vies vindt (en andersom?)?
Ik word vaak voor idioot uitgemaakt aangezien ik heel graag een stuk pure chocolade in mijn hete thee doop, om hem vervolgens in mijn mond te stoppen, af te likken en dan weer in de thee te dopen. Zoooooo lekker! Maar blijkbaar heel raar haha 😕 !

En wat ik dus echt ongelooflijk niet lust, is boerenkool. Ik krijg het gewoon niet weg! Vroeger lustte ik sowieso helemaal niks anders dan rauwkost (dus gaf sinterklaas mij maar een enorme winterpeen en rettich in mijn schoen), maar dat is gelukkig goed gekomen. Alleen boerenkool lukt nog steeds niet…

Wat kook je het liefst (en veel te vaak) ?
Pannenkoeken! Ben ik dol op! Maar dat kan ik dus beter niet te vaak doen. En verder is de combinatie aubergine en mozzarella geweldig (dat laatste vindt mijn buik dan eigenlijk weer niet zo leuk). Dus als ik geen zin heb om uitgebreid te koken gaat er een bak met tomaten & saus, aubergine, kruiden en mozzarella de oven in. En Baba Ganoush, hummus en guacamole maak ik ook vaak, al is dat volgens mij helemaal niet erg (in verband met “te vaak”). En zo kan ik nog wel even doorgaan haha!

Pannenkoeken

In welk restaurant zou het liefst elke dag eten?
Vis en Ko! Heb daar laatst voor het eerst mogen genieten en doe dat graag nog veel vaker! Maar eigenlijk probeer ik liever iedere keer een ander restaurant uit.

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Jude’s roll of Croque Jude! En moet ik kiezen? Kunnen we niet versie 1, 2, 3 en 4 maken?

1: glutenvrije bagel/ciabatta met geitenroomkaas met kruiden, gerookte zalm, spruitgroente en bieslook
2: avocado, eitje (gekookt of gepocheerd), gerookte zalm mag er ook wel weer bij, beetje peper en zout. Evt. eerst met geitenkaas onder de gril en dan de rest erop
3: Speltboterham met geitenbrie uit het tosti-ijzer. Lekker met honing
4: En als toetje: rijstwafel met pure chocoladepasta en verse aardbeien!

Lekker lunchen

Deel een handige kooktip:
Eeehm, die heb ik eigenlijk niet. Volgens mij kook ik helemaal niet handig, ik doe maar wat 😕 . Maar ik zag laatst wel een leuk filmpje dat uitlegt hoe je sherrytomaatjes snel halveert: leg ze op een bord, ander bord er op zijn kop overheen. Druk aan en snij met een mes tussen de twee borden. Voila! Zelf nog niet geprobeerd trouwens…..

Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Teveel om hier op te noemen! Maar er springt er eentje wel echt uit. Toen ik nog gluten at, maakte ik vaak walnoten-schuimtaart. Daar stond ik dan ook om bekend in mijn vriendenkring en familie. Die wil ik wel heel graag een keertje glutenvrij maken.

Zelf koken/eten bestellen/buiten de deur eten
Buiten de deur! Ik hou van de gezelligheid van restaurants, barretjes, cafeetjes. Helemaal als het mooi weer is en je lekker op het terras kan zitten met lieve mensen. Op het strand is nog beter!

Ben je ergens allergisch voor?
Dat is een understatement…hoewel niet medisch vastgesteld is het inmiddels wel duidelijk dat ik niet goed reageer op tarwe en koemelk. Dat gebruik ik dan ook helemaal niet. Andere gluten en geiten-/schapenproducten eet ik met mate.

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd/weken/dagen?
Aardbeien op een rijstwafel met pure chocoladepasta, daar mag je me ’s nachts voor wakker maken! Of een bagel met geitenroomkaas en gerookte zalm…

Wat is je favoriete toetje?
Ik eet bijna nooit toetjes eigenlijk (chocolade in thee dopen is mijn toetje) , alleen als ik gasten te eten heb (of uit eten ga). En dan maak ik graag chocolademousse, maar ook appelflap met citroensorbetijs vind ik heerlijk! Chocolademousse

En nu mag ik drie andere bloggers vragen om dezelfde vragen te beantwoorden. Bij deze mijn keuze:

  1. Lotte van YammieYam. Lotte leerde ik laatst kennen tijdens het uitje met La Place. Een supergezellige en enthousiaste meid die graag een carriereswitch wil maken vanuit het onderwijs de voeding/catering in en daar al mooie stappen in aan het zetten is. Ze is nog niet zo lang aan het bloggen, maar ik moedig haar graag aan!
  2. Marijke van I’m a Foodie. Ik heb het niet zo op al die gezondheidstrends (superfoods, broodbuik, voedselzandloper etc.). Hoewel ze vast allemaal iets van waarheid in zich dragen vind ik dat we met zijn allen een beetje doorschieten in het hele gebeuren. Daarom ben ik blij met de website van Marijke. Zij is objectief en gaat actief op zoek naar de waarheid achter alle beweringen, gefundeerd en met behulp van deskundigen.
  3. Marjolijn en Floortje van Zusjes Koken Over. Dankzij deze meiden en de Food Blog Swap heb ik eindelijk een keer cheesecake gemaakt van de week

Groetjes Jude

2 reacties op “Nom Nom Nom Tag & laag pitje

Lekker? Of niks voor jou? Vragen? Opmerkingen? Suggesties? Let me know!